Tudomány

A legmenőbb vasútmúzeumban fűtőnek is beállhatunk

  • Szerző:nuus
  • 2016.12.29 | 14:07

Már a sétavonatozás is jónak tűnik, de hogy még szénporral is összekenhetjük magunkat. Kár, hogy Amerikáig kell menni a lehetőségért.

Olyan érzés megtudni, hogy van menőbb hely a Vasúttörténeti Parknál, mint mikor az ember rádöbben, hogy nem az ő apukája a legerősebb. A nagy, megmászható vas mozdonyok, olyan magasra rakják a lécet, hogy távcső nélkül nem is látható. Az Atlas Obscura azonban megírta, hogy az amerikai Stephenson County Antique Engine Clubnak nem csak pár használaton kívüli vonala van, de működő gőzmozdonyai is.

Fotó: Silver Creek & Stephenson Railroad
Fotó: Silver Creek & Stephenson Railroad

A mozdonyokat nem csak nézni lehet ráadásul, hanem az ember beállhat fűtőnek is. Fűtőnek! Az karnyújtásnyira van az elérhetetlen álomtól, a földre szállt istentől, azaz a masinisztától.

Ahhoz, hogy mindez összejöjjön, őrületesen sokat melóztak a klub tagjai. 1983-ban vették meg a durván két kilométernyi vasúti pályájukat, amit azonban nem borított mindenhol sín. Hiába voltak működő gőzmozdonyaik, pályát kellett fektetniük hozzájuk.

Mallard

A klub büszkesége egy 1912-es, 36 tonnás Heisler mozdony. Ami szép dolog, de az igazi az LNER A4 Mallard lenne, ami a mai napig tartja a gőzmozdonyok sebességrekordját. A mozdony és hét kocsija 1938-ban bizonyítottan elérte a 202,58 kilométer per órás sebességet. Amikor nem rekordot döntött, akkor is 160 kilométeres utazósebességre volt képes.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren
Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló