Vállalatok

Így került a The North Face a keresési eredmények tetejére

Kihasználták a Wikipedia adottságait.

A The North Face és a reklámügynökségük, a Leo Burnett Tailor Made közösen cselezték ki az egész internetet. Észrevették, hogy utazás előtt mindenki rákeres a célhelyre, ennek során pedig a képekre is vetnek egy pillantást. Na és mire talál rá a Google először, ha beírunk egy helységet a keresőbe? Természetesen a Wikipediát, azzal együtt a képek között is.

Itt jön a trükk

A Wikipediát ugye bárki szerkesztheti, ahogy a különböző helyszínek Wikipedia-oldalain a képeket is bárki kicserélheti. Ők pontosan ezt csinálták, tehát amikor valaki rákeresett egy helyre, a képek között Noth Face cuccokba öltözött embereket talált.

A cég nyilatkozata szerint összedolgoztak a Wikipediával, akik ezt tagadják, az önkéntesek pedig azóta visszacserélték a képeket. Ez az első eset, hogy valaki ilyen céllal használta a Wikipediát. Ráadásul még a hírekbe is bekerültek.

Címlapkép: Eric Piermont / AFP


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló