Vállalatok
Így került a The North Face a keresési eredmények tetejére
Kihasználták a Wikipedia adottságait.
A The North Face és a reklámügynökségük, a Leo Burnett Tailor Made közösen cselezték ki az egész internetet. Észrevették, hogy utazás előtt mindenki rákeres a célhelyre, ennek során pedig a képekre is vetnek egy pillantást. Na és mire talál rá a Google először, ha beírunk egy helységet a keresőbe? Természetesen a Wikipediát, azzal együtt a képek között is.
Itt jön a trükk
A Wikipediát ugye bárki szerkesztheti, ahogy a különböző helyszínek Wikipedia-oldalain a képeket is bárki kicserélheti. Ők pontosan ezt csinálták, tehát amikor valaki rákeresett egy helyre, a képek között Noth Face cuccokba öltözött embereket talált.
A cég nyilatkozata szerint összedolgoztak a Wikipediával, akik ezt tagadják, az önkéntesek pedig azóta visszacserélték a képeket. Ez az első eset, hogy valaki ilyen céllal használta a Wikipediát. Ráadásul még a hírekbe is bekerültek.
Címlapkép: Eric Piermont / AFP
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.