Vállalatok
A jó H&M ruhák nem végzik fűtőanyagként, és az új reklámfilm is helyreállítja a H&M becsületét
Felforrósodott a levegő a svéd ruhamárka körül, most Nicki Minaj is ráerősít a karácsonyi kampányra.
Menő dolog leállni az erőművekben a széntüzeléssel, de nehéz elhinni, hogy a svédeknek nincs jobb ötletük fűtőanyagra, mint hogy a menő textilcég termékeivel táplálják a tüzet. Eleve fura, hogy a H&M-nek eladhatatlan ruhái volnának, de mégis csak ezek a darabok végzik a lángok martalékaként.
Svédország több típusú forrásból gazdálkodik: az északi állam kombinálja a víz-, atom- és szélenergiát, hogy a káros anyag kibocsátás mennyiségét csökkentse. Van azért pár üzem, ahol még tartja magát a szén és az olaj – Vasteras városa is ezek közé tartozik. Az ottani erőmű olaj és szén felhasználásával éget újrahasznosított faanyagot és szemetet, mely utóbbi kategóriába a ruhacég ottani raktára is beszállít.
Pár napja vetítette az állami tévé a riportfilmet az esetről, melynek a híre világszerte futótűzként terjedt el, és még a Bloomberg is beszámolt az ügyről.
Faux furs, volumnious sleeves and rich details — go to https://t.co/VJPVPleDQK to see more of this party-friendly collection! #HM pic.twitter.com/1WKxaFDCLS
— H&M (@hm) November 24, 2017
A H&M azt lépte a közfelháborodásra, hogy a nagyvilág tudomására hozta, miszerint olyan ruhát nem adnak át az erőműnek, ami még jó lehet szükségben szenvedő emberek megsegítésére.
Csak azok a darabok kerülnek megsemmisítésre, melyek viselésre alkalmatlanok. Főleg, ha olyan mennyiségű vegyi anyagot tartalmaznak, amely a szigorú előírásainknak nem felel meg.
A Fast Company szerint csak idén 15 tonnányi cucc volt az, ami nem csúszott át ezen a minőségi szűrésen, illetve további 400 ezer tonna svéd szemét landolt még az erőmű gyomrában, némi import angol hulladékkal megrakva.
A megtépázott renoméjú vállalat ünnepekre időzített, vadiúj kisfilmje mindenesetre hamar feledteti a negatív híreket, és még a mostanában sokkoló megjelenésű Nicki Minaj felbukkanása is teljesen vállalható benne:
Finally — the most magical film of the year is here! Watch Nicki Minaj , Jesse Williams and #JohnTurturro in our 2017 Holiday campaign at https://t.co/81dnXoAOnN #HM pic.twitter.com/CbVI6ky405
— H&M (@hm) November 28, 2017
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.