Zene

A Fekete Párduc filmzenéje is rendesen karcol, Kendrick Lamar válogatása nagyon menő

  • Szerző:nuus
  • 2018.02.10 | 15:15

The Weeknd és James Blake is ott figyel ezen a válogatásalbumon.

A filmzene lemezeket mindig nagy várakozás előzi meg: általában jól fogynak, és némelyik még popkulturális mérföldkővé is válhat. A Fekete Párduc kapcsán is felröppent korábban pár hír, ezekközül a legfontosabb az, hogy Kendrick Lamar tisztje lesz összeállítani a dalokat.

És ha a csúcson lévő világsztár beválogat valakit erre a kultvárományos korongra, akkor az elég nagy dicsőségnek számít.

Még maga Kendrick sem köthet belém.

büszkélkedik egyet a lemezen Schoolboy Q. Ezzel a felfokozott hype-pal körítve pláne körmünket rágva várjuk a végeredményt. Óriási nevek soroltak be természetesen a projektbe: itt van The Weeknd, James Blake, Vince Staples és Anderson.Paak is. A másodvonalból is figyelemre méltó arcok kerültek tűzközelbe: Mozzy, Babes Wodumo, SOB x RBE és a zulu nyelven éneklő dél-afrikai énekes, Sjava.

Egyértelmű, hogy Lamar áll az élén eannak a megújulási folyamatnak, ami a hiphopot és az r& b-t érinti. Bevonva a magasművészetet és a szociopolitikai témákat, az társadalmi igazságérzetet is. Ezek a törekvések pedig egy olyan, etalonnak számító korban már egyszer felütötték a fejüket, amikor a pszichedelikus zenék és a diszkó felemelkedése volt a jellemző a hatvanas évek végén, a hetvenes évek elején.

enes évek elején.

via GIPHY

Akkor az olyan filmek zenéi is nagyon bejöttek, amelyekben többnyire színesbőrűek szerepeltek: a Superfly és a Shaft álljon itt példaként.

All hail the king. Get tickets to see #BlackPanther now: [link in bio]

A post shared by Black Panther (@blackpanther) on

Most Lamarra vár ez a feladat, hogy hasonló magasságokba emelkedjen, ezért a kísérletezősebb énjét is megvillantja, még a Marvel Univerzum megbízásában is. Beharangozóként a két legkommerszebb dalt ismerhettünk meg: egyik a SZA közreműködésével készült All the Stars, a másik – Pray for Me – pedig the Weeknd bevonásával jött létre. Az album maga észrevehetően más irányt vesz: a nyitó dal absztrakt, jazzes fúvósai megteremtik a kellő feszültséget, Lamar rappelni pedig akkor kezd, amikor a film főszereplője, T’Challa felbukkan.

Van stoner metalt idéző szerzemény is: az On I Am, melyben Jorja Smith agonizáló gitárriffel kel párbajra, és a King’s Dead című track is okoz némi fejtörést. De Beach Boys-t idéző vokálok, nihilizmus és kétségbeesés is felbukkan a dalok sorai közt.

Hogy mindez hogyan jön össze egy dögös akciófilmmel – jó kérdés. Az biztos, hogy albumként megállja a helyét, ám kevésbé lesz következetes darab, mint Lamar saját kiadványai. Vidám pillanatok is akadnak, például a trendi latin pop hullámot üli meg Zachari és Babes Wudumo dala, a Redemption, melyek jól ellenpontozzák az erős, ám nem túl látványos hip-hop oldalt, Schoolboy Q és Chainz’s X részéről.

Egy élvezetes töltelékalbum a végeredmény a Guardian szerint, mely emblematikus kiadványok közé ékelődik be, és azt jelzi, mik a jelenleg fontos kurátori szempontok a 2018-as Szigetre is érkező szupersztár esetében.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Divat
Elérkezett a bokacsizmák ideje!
  • szerző:nuus
  • 2022. 11. 24.