Autó

Ledobta az atomot az Aston Martin: itt a világ legerősebb SUV-ja

  • Szerző:nuus
  • 2022.02.03 | 14:18

Az Aston Martin hősként lépett be a DBX707-essel, amely elrabolta a koronát, hogy az új király legyen. 

Olyan világban élünk, ahol a nagyteljesítményű SUV-k olyan potenssé váltak, hogy szó szerint a szupersportkocsik területének küszöbén állnak. A Lamborghini Urus és a Bentley Bentayga az elmúlt években a legerősebb és a leggyorsabb luxus SUV-ért vívott csatát a piacon. Az Aston Martin hősként lépett be a DBX707-essel, amely elrabolta a koronát, hogy az új király legyen.


Az Aston Martin állítása szerint a DBX 707 szuperautósan gyors, 3,1 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/órás sebességre. Ha elég sokáig tartod a lábad a gázpedálon, a sportos SUV csúcssebessége 193 mérföld/óra lesz, ami 3 mérföld/órával több, mint a Lamborghini Urus végsebessége. Az Aston Martin azt állítja, hogy a DBX707 nem csak papíron a legjobb, hanem valóban jobb a többieknél – amit a tervek szerint az ikonikus Nürburgring versenypályán való bemutatóval kíván bizonyítani.


A teljesítményszámokat az AMG-ből származó 4,0 literes V8-as motor biztosította a DBX707 számára. Ám, ahelyett, hogy csak a nagyobb végsebesség érdekében adtak volna neki több lóerőt, az Aston Martin szinte az összes hardverkomponenst feljavította, hogy a DBX707 egy valóban ultra-nagy teljesítményű SUV legyen. A hagyományos, nyomatékváltós 9 sebességes sebességváltót egy új, kilencfokozatú, AMG váltóra cserélték, amely indításvezérlést és sportosabb váltásokat biztosít.


A légrugózást is újrakalibrálták, a nagyobb sebességek kezeléséhez módosított csillapítással. A DBX707 23 colos könnyűfém keréktárcsákkal rendelhető, míg alapfelszereltségként 420 mm-es első és 390 mm-es hátsó karbon-kerámia fékekkel érkezik, amelyek nem csak a fékezési teljesítményt, hanem a SUV kezelhetőségét is javítani hivatottak a csökkentett rugózatlan tömegnek köszönhetően.


A DBX707 által kapott dizájnfrissítések a legjobb esetben is csak finomak, és konkrét funkciók betöltése érdekében kerültek bele. A homlokzatot az ikonikus DB hűtőrács nagyobb változatával frissítették, amely azért van, hogy több levegőt juttasson a motorhoz, hogy az “szabadabban lélegezhessen”. A lökhárító kialakítását is átdolgozták, hogy több levegő jusson a hűtőhöz, és teljesen új formavilágot kapnak a DRL lámpák. Az autó profilja többnyire változatlan maradt, kivéve a szénszálas küszöböket. Hátul markánsabb aeroelemeket kapott, köztük egy spoilert és egy elég nagy diffúzort, mindkettő szintén szénszálból készült. A DBX707-et a négyes kipufogórendszer különbözteti meg a normál változattól.


Az utastérben még nehezebb észrevenni a 707-es által kapott változásokat, amelyek azonban funkcionálisan elengedhetetlenek. Az elektronikus szervokormányt újrakalibrálták a jobb vezetési érzet és visszajelzés érdekében.

 


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren
Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Lélek
Egyedülálló apa ismerkedne!
  • szerző:nuus
  • 2024. 05. 02.