Életmód

Barbie nyugdíjas korba lépett

  • Szerző:nuus
  • 2024.03.08 | 09:20

A Barbie baba, amely 65 évvel ezelőtt jelent meg a piacon, továbbra is jelentős kulturális hatást gyakorol. A Ruth Handler által tervezett, és lánya, Barbara ihlette 1959-es megjelenése óta a Barbie baba sokat változott.

Lisa McKnight, a Mattel egyik vezetője szerint a Barbie márka jelentősen kibővítette nézőpontjait a múlthoz képest. A babák most már 35 különböző bőrszínben, 97 frizurával és kilenc testtípussal érhetők el, beleértve a mozgássérült karaktereket is. A Barbie nem csupán játék, hanem divatikon is, együttműködve neves tervezőkkel, mint Karl Lagerfeld. A Barbie film sikere tovább növelte a márka népszerűségét.

Fotó:pixabay

Bár a Barbie a története során sok kritikákat kapott, a Mattel figyelembe veszi a közösségek visszajelzéseit, és egyre sokszínűbb babákat gyárt. A vállalat hagyományos gyártási módszereket alkalmaz, de nyitott az innovációra és új technológiákra is.

Az 65. évfordulóra tervezett ünnepi Barbie-t Carlyle Nuera alkotta meg, modernizálva az eredeti fürdőruhás dizájnt. Emellett bemutattak egy fekete babát is, kiemelve a változatosságot a copfos és különleges hajstílusával. Kim Culmone hangsúlyozza, hogy az innováció és a folyamatos változások nélkül a Barbie márka nem érhetné el jelenlegi sikereit.

Lakkatos Márk stylist arra világított rá, hogy a több évtizedes folyamat végén már nem a divat hatott a Barbie-ra, hanem éppen fordítva, a Barbie hatott a divatra.

Elkezdtek felnőni azok a lány generációk, amelyek ezzel játszottak és gyakorlatilag az egész popkultúrában a Barbie-jelenség megjelent. Előkerültek az első olyan mainstream női stílusikonok, mint mondjuk Paris Hilton vagy Britney Spears, akik ezzel az egész ilyen szőke, Barbie-cica karakterrel elkezdték visszafelé ezt az egész jelenséget megteremteni. Onnantól kezdve mondhatjuk azt, hogy már a Barbie kezdett el hatással lenni a divatra és nem pedig a divat volt hatással a Barbie-ra.

– fogalmazott Lakatos Márk.

 

 

 

 


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló