Sztárok

Másfél milliárdért keltek el Marilyn Monroe Playboy-relikviái

  • Szerző:nuus
  • 2024.04.06 | 11:30

Marilyn Monroe Playboy-relikviáit elképesztő összegekért árverezték el. Hugh Hefner és Marilyn Monroe soha nem találkoztak életükben, de haláluk után a Julien's Auctions árverésén több mint 4 millió dollárt (körülbelül 1,5 milliárd forintot) gyűjtöttek össze.

Fotó: Wikipedia

A producer, Hefner és Monroe találkozását több mint 600 tételen keresztül ünnepelték egy kétnapos árverésen, amelyet a kaliforniai Hollywoodban lévő NYA Studios Eastben rendeztek meg.

Az árverésen Hefner által gyűjtött, valamint az általa 1960-ban alapított és médiabirodalommá fejlesztett Playboy magazin főhadiszállásán kiállított műtárgyak kerültek kalapács alá. A legmagasabb összegért eladott képzőművészeti darab a ‘Stalk’ (1962) volt, egy vékony bronzszobor, Richard Hunt ünnepelt amerikai absztrakt szobrász műve. A szobor a Playboyban való megjelenése után a Playboy Enterprises Beverly Hills-i lobbijában kapott helyet. A szobor 127 ezer dollárért (körülbelül 46,7 millió forintért) cserélt gazdát, míg Hunt másik szobra, a ‘Bird’, 63 500 dollárért (körülbelül 23 millió forintért) kelt el, ami a legmagasabb becsült ár több mint négyszerese volt.

Milton Resnick absztrakt expresszionista művész egyik alkotása, a ‘Crater’ (1956) 76 200 dollárért (körülbelül 28 millió forintért) talált gazdára, ami a becsült ár háromszorosa. Resnick híres volt nagyméretű, festményekkel teli vásznairól, és Hefner ezt a művet a Playboy Mansion West falára helyezte. A helyszínen volt továbbá Pablo Picasso ‘Raphael et la Fornarina I’ (1968) című, szignált metszete is, amely 13 ezer dollárért (körülbelül 225 millió forintért) kelt el, valamint Joan Miro ‘Woman, Moon Stars’ (1963) című színes litográfiája, amely 16 250 dollárért (körülbelül 5 millió forintért) talált gazdára.

A Playboyhoz szorosan kötődő LeRoy Neiman képzőművész femlinjei, az operakesztyűt viselő női szellemek, amelyek 50 éven át díszítették a magazint, mind elkeltek. Ezek közül a legkiemelkedőbb egy Martin Luther King fotója előtt szomorkodó, szokatlanul józan femlin volt, amely 16 250 dollárért (körülbelül 5 millió forintért) kelt el.

Neiman színes, frenetikus festményei, amelyek az 1950-es és 1960-as évek amerikai éjszakai életét ábrázolták, szintén sikeresek voltak. A ‘Stage Bar’ (1959), amely egy Las Vegas-i zenés klubot ábrázol, 114 300 dollárért (körülbelül 42 millió forintért) kelt el. A ‘Romanoffs’ (1959), egy népszerű hollywoodi szórakozóhely bárpultja körül összegyűlt filmsztárokat ábrázoló festmény, 76 200 dollárért (körülbelül 28 millió forintért) talált gazdára.

Monroe és Hefner kapcsolata 1953-ban kezdődött, amikor Hefner meztelen fotókat vásárolt Monroe-ról egy naptárcégtől, és felhasználta azokat a Playboy első számához. Ez a vásárlás életre szóló megszállottságot váltott ki Hefnerben a színésznő iránt, ami egy személyes gyűjteményhez vezetett, és végül Hefner sírja is a Monroe melletti kriptában lett.

A Playboy első számának eredeti példánya 6500 dollárért (körülbelül 2 millió forintért) kelt el. Egy hely a Hefner és Monroe melletti Los Angeles-i mauzóleum kriptájában 195 000 dollárért (körülbelül 71 millió forintért) talált gazdára – ezzel szemben Hefner 75 000 dollárért (körülbelül 27 millió forintért) vásárolta meg a saját helyét.

Marilyn Monroe kriptájából származó egy sírjel – amelyet a rajongók érintése miatt időnként ki kellett cserélni – 88 900 dollárért (körülbelül 32 millió forintért) kelt el egy technológiai befektetőnek, Anthony Jabinnek. Jabin megvásárolta Hefner ágyát és egy Monroe fürdőruhát is.

Egy sokak által várt tételsor, egy Monroe által viselt rózsaszín Pucci-ruha, megdöntötte a firenzei márka rekordját: 325 000 dollárt (körülbelül 119 millió forintot) fizettek érte, ami a becsült ár többszöröse volt.

Via


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló