Életmód

Ilyen volt a repülés az 1950-es években, ez az igazi luxus

  • Szerző:nuus
  • 2021.01.04 | 17:48

A hatalmas gépeken akkor ágyban lehetett aludni és reggelizni, a többfogásos menüt pedig porcelán tányéron szolgálták fel.

A légitársaságok manapság túlságosan igyekeznek költségeket csökkenteni. Ha úgy gondolod, hogy mostanában innovatívak a légitársaságok, akkor kellemes meglepetés lenne, ha az ötvenes évek végén értesülhetnél a Boeing 377 Stratocruiser-ről.

Teljesen más volt a luxus és az első osztályú szó, az utazás aranykora valóban az 50-es években volt, amikor a repülőgépeken emeletes ágyak voltak, mint a vonatokon. Pezsgőt, szivart és kaviárt fogyasztottak az utasok a szendvicsek és hamburgerek helyett, a repülőút pedig egyszerűen vakáció volt az égen.

Az Air New Zealand bejelentette az emeletes ágyak bevezetésének tervét 2020-ban, azonban ez nem új ötlet; Valójában a Pan Am légitársaság olyan járatokat indított, ahol a felső tárolóhely valójában hálófülke volt, az utasok pedig álomba szenderülhettek a marhahús és koktélok után.

Azokban a napokban a bőséges lábtér és a fekvőfotelek nem voltak a luxus megtestesítői; éppen ellenkezőleg, a Martin M-130, a Lockheed Constellations és a Douglas DC-6 repülőgépeken, amelyeket olyan légitársaságok üzemeltettek, mint a KLM, a felső és az alsó helyeken egyaránt volt ágy.

Kényelmes matracokat, függönyöket, ablakokat, olvasólámpákat és még reggelit is biztosítottak az ágyban, ami igazán felejthetetlenné tette a repülés élményét.

Az egész élmény akkor még egyáltalán nem volt olcsó, de abszolút minden centet megért, egy oda-vissza jegy New Yorkból Londonba a Boeing 377 Stratocruiser-rel körülbelül 580 dollárba került, ami most olyan 1,6 millió forintnak felel meg figyelembe véve az inflációt.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Otthon
Így ne nyírd ki a szobanövényeid!
  • szerző:nuus
  • 2024. 04. 04.