Életmód

Pár tipp azoknak, akik nem aludták ki magukat éjszaka

  • Szerző:nuus
  • 2016.11.30 | 07:15

Túlhajszoltság, bármilyen (magánéleti) gond is okozhatja azt a jól ismert szindrómát, hogy pörög az ember agya, akkor is, amikor nem kéne: kb. úgy hajnali négy környékén. Ki lehet próbálni jó pár dolgot - sport, meditáció, pl. - ami csökkentheti a stresszt, de lényegében véve az alvást alváson kívül nem sok mindennel lehet pótolni. Ám ha már úgy alakult, hogy nem volt alvás, legyen itt néhány dolog, amitől kicsit kevésbé érzi szarul magát az ember.

Víz, víz, víz

Amivel sosem lőhetsz mellé. Egy húzós este után a legjobb, ha minnél több folyadékot – hangsúlyozzuk: vizet – viszel a szervezetedbe, hogy megfelelően hidratált maradj. Ezzel a lépéssel megelőzheted a fejfájást is, sőt, a hideg zuhany sem elvetendő ötlet. Bár elsőre úgy hangzik, akár egy halálos ítélet, hidd el, hogy sokkal jobban érzed magad, miután felébresztetted a vérkeringésed.

C-vitamin

Bármilyen formában, de főleg frissen facsart narancslé, vagy citromos víz alakjában. Ha a tudománynak, ami azt állítja, hogy jót tesz a testednek nem is hiszel, hagyatkozz az érzékeidre, a citrusok savanykás íze éppolyan hatással lehet rád, mint a kávé: rögtön kipattan tőle a szemed. Ráadásul egy csomó vitamint is juttatsz a szervezetedbe.

Testmozgás

Oké, hulla másnaposan nem erre vágyik az ember, de éppen ellenkező hatással lesz rád, mint gondolnád: nem fáradtabb leszel, hanem a felszabadult endorfinok miatt beindul a testedben a pörgés, jobban fog majd az agyad, tettrekészebbnek érzed majd magad, este pedig könnyebben megy majd az elalvás is. 10-20 perc bőven elég reggelente. Nem véletlenül mondják a bringások, hogy “kitekerem magamból a másnapot”. Trú story.

 

Fotó: Pixabay / Ryan McGuire


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló