Divat
Megválik az Adidas a Reeboktól
Tizenöt évig tartó próbálkozás után megválik az adidas az amerikai testvérmárkájától, a Reeboktól - jelentette be a német sportszergyártó társaság kedden.
Az Adidas közleménye szerint a vállalat vezetése a 2025-ig kitekintő stratégia kidolgozása során arra a megállapításra jutott, hogy
a Reebok és az Adidas sokkal jobban ki tudja használni növekedési lehetőségeit, ha függetlenek egymástól.
Ezért az Adidas már az idei első negyedévtől kezdve a megszűnt tevékenységek között tünteti fel pénzügyi jelentéseiben a Reebok adatait, és megkezdi az amerikai leányvállalat értékesítésének folyamatát.
A következő hónapokban teljes erővel dolgozunk, hogy sikeres jövőt biztosítsunk a Reebok márkának és a mögötte álló csapatnak
– írták. Részleteket a vállalati stratégia és a 2020-as üzleti év eredményeinek március 10-re ütemezett bemutatójára ígérnek.
Hangsúlyozták, hogy a sportszergyártásban igen jók a hosszabb távú növekedés lehetőségei, “különösen az ikonikus márkák” esetében. Ugyanakkor a vállalat mégis inkább csak az Adidas márkára összpontosít, a legfőbb cél “a sportszergyártás globális piacán elért vezető pozíció további erősítése”.
Az 1949 óta működő német cég 2006-ban vásárolta meg amerikai versenytársát, hogy nagyobb erővel küzdjön meg a piacvezető pozícióért az ugyancsak amerikai Nike-kal. A szétválását bejelentő közleményben a közös eredményekről kiemelték, hogy a 2016-ban indított szanálási program révén “jelentősen javultak a márka növekedési-, és profitkilátásai”, így a Reebok “megteremtette az alapot ahhoz, hogy teljes mértékben kihasználhassa lehetőségeit”.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.