Divat

Végre kutatás is alátámasztja: az idióta, vicces zoknikat viselő személyek sikeresebbek és népszerűbbek

  • Szerző:nuus
  • 2017.07.14 | 06:45

Igazi nagyvárosi szubkultúra azon nők és férfiak közössége, akik viccesebbnél viccesebb, színesebbnél színesebb zoknikkal örvendeztetik meg környezetüket nap mint nap. Egy kutatás most kimutatta, hogy akinek ilyen hajlama van, általában sikeres és boldog ember, aki elégedett az életével.

Forrás: pixabay.com/SnapwireSnaps CC0

Ha a divatnak a legkonzervatívabb szegletét keressük, nagy eséllyel a zoknis fiókban fogjuk megtalálni. Az általánosan elfogadott társadalmi szabályok szerint ugyanis a zokninak minél sötétebbnek és egyszínűnek kell lennie, és lehetőleg sohasem fehérnek.

Szerencsére ezek az idők változni látszanak. Ma már nem kelt megbotránkoztatást, ha egy jól öltözött divatos férfinak egy színkavalkád bukkan ki a nadrágja szára alól, nem gondoljuk, hogy szerencsétlen bohóccal van dolgunk. Sőt: inkább elismerően csettintünk olykor! Merthogy az elegáns ruha plusz vicces zokni ma már azt üzeni, hogy az illető egy kreatív, bátor, nonkomformista ember, aki nem fél áthágni a társadalmi szabályokat. Ők pedig általában véve sikeresnek mondhatók.

via GIPHY

A témával foglalkozó kutatás amúgy nem akárhol, hanem a Harvardon készült, s a Vörös surranó hatás címet viseli. Eszerint a nonkomfortista emberek gyakrabban érnek el magas társadalmi státuszt, vagyis a szokatlan megjelenésű, excentrikus viselkedésű személyek általában véve jóval sikeresebbek.

A tanulmány arra is kitért, hogyha felveszünk mondjuk egy rikító sárga ananászos vagy süteményes zokni, azzal nem csak a környezetünket derítjük jobb kedvre, de mi is jobban fogjuk magunkat érezni, hiszen ahogy a mondást tartja:

Az vagy amit felveszel!

Az öltözködés viselkedésre gyakorolt hatása egyébiránt közkedvelt kutatási témája a szociológusoknak és a pszichológusoknak. Évente végrehajtják az orvos-köpenyes kísérletet: akárkire adják rá a fehér köpenyt, automatikusan elnyeri vele az embertársai figyelmét és tiszteletét.

via GIPHY

Vannak közösségek, ahol a hagyományos zokni már szinte háttérbe is szorult. Nem ritka az sem, hogy a lázadó természetű emberek így próbálnak lazítani mondjuk egy-egy munkahely szigorú dresscode-ján. A zoknikra ugyanis ritkán térnek ki az előírások.

A színes zoknik térhódításának egyik legjobb példája a svéd Happy Socks márka. Őrült zoknijaik iránt jelentősen megnőtt a kereslet, tavaly a cég 112 millió dolláros nyereséget könyvelt a világ 90 országában értékesített termékei után.

via GIPHY

A növekvő zokniőrület ellenére ezek a színes és egyedi darabok azért még mindig a különleges személyiségek árulkodó jelei. Annyiféle szín, minta és díszítés van már a piacon, hogy bárki megtalálhatja a szívének kedves egyedi darabot.

Mint például a színes zoknikat diplomáciai szintre emelő Justin Trudeau kanadai miniszterelnök, akinek nemrég követője is akadt ír kollégája, Leo Varadkar személyében.

Forrás: pixabay.com/SnapwireSnaps CC0


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Zene
A KISS eladta a lelkét az ABBA-nak
  • szerző:nuus
  • 2024. 04. 23.