Egészség

Mutatunk 6 egyszerű gyakorlatot, ha gyakran vannak láb-, térd vagy csípőfájdalmaid

  • Szerző:nuus
  • 2018.04.07 | 15:35

Rövidesen nem lesznek, amihez persze arra is szükség van, hogy rendszeresen elvégezd az ajánlott gyakorlatokat. Napi pár perc az életedből tényleg nem nagy áldozat.

A felnőtt lakosság 15-25%-a szenved valamilyen lábfájdalomtól, egyiknek a térde, a másiknak a bokája, a harmadiknak meg a talpa sajog állandó jelleggel. Az alábbi 6 gyakorlat azt a célt szolgálja, hogy akik ebbe a csoportba tartoznak, meneküljenek a fájdalomtól. Csupán napi pár perc torna az ára. Mutatjuk, mit tegyél!

Sarokemelgetés

Először is állj fel, lépj a széked mögé, és tedd a kezed a széktámlára. A térded behajlítva emeld fel az egyik lábad, közben a másikkal lassan állj lábujjhegyre, majd a sarkad tedd vissza a földre. Utána cserélj lábat, és csináld meg mindkettővel ezt 10-15-ször. A gyakorlat a bokádat és a térdizmodat erősíti.

Lábujjhegyen járás

Ez azt egyszerű gyakorlatot bármi közben megcsinálhatod, amihez állni kell és mozogni, például pakolászás vagy takarítás közben. Sétálj lábujjhegyen állva 10-15 percig, vagy amíg el nem fárad a lábad. Páratlanul edzésben tartja a vádlidat meg természetesen a lábujjaidat is.

Bokakörzés

Ha gyenge a bokád így erősítsd: ülve vagy állva emeld fel az egyik lábad, majd a lábfejeddel lassan végez körkörös mozgás 10-szer az egyik, aztán a másik irányba, utána ismételd meg a gyakorlatot a másik lábaddal is.

Lábfeszítés

Ehhez a gyakorlathoz szükséged lesz egy erős és rugalmas kötélre, sálra vagy kendőre. Ülj le a földre, majd akaszd be az egyik lábadat a segédeszközbe, aminek a másik végét feszesen erősítsd oda például az ágy lábához. Aztán a lábad lassan behajlítva közelítsd a fejed felé, majd csináld meg ugyanezt a másik lábaddal is. De mind a két lábaddal 10-15-ször ismételd meg a gyakorlatot, mielőtt váltasz.

Lábujjmozgatás

A gyakorlatot többféleképpen is elvégezheted. A legegyszerűbb módja az, hogy felállsz és néhányszor begörbíted meg szétnyitod a lábujjaidat. De bonyolíthatod az egészet azzal, hogy ledobsz a földre egy törülközőt, amit előbb a jobb majd a bal lábad ujjaival veszel fel onnan. Ha nagyon ügyes vagy, akkor kavicsokat vagy üveggolyókat szórsz szét a földön, és szintén a lábujjaid segítségével szeded azokat össze a földről.

Séta a labdán

Keress egy teniszlabdát vagy egy ahhoz hasonló méretű bármilyen lasztit, majd ülj le egy székre. Helyezd a lábad a labdára és nehezedj rá, de akár rá is állhatsz. Mozgasd a lábad alatt a labdát lassan le-föl, előbb a lábujjaid felé, aztán pedig a boka irányába. Élvezd a talpmasszázst!

Bónusz: egy könnyű lábfejmasszázs

Ha este hazatérve fáj az ember lába, érdemes egy kicsit megnyomkodnia magának. Az egyik hüvelykujjad tedd  határozottan az 1. és a 2. lábujjak, a másikat pedig a 4. és az 5. lábujjak közé, 1 cm-re benyomva, és masszírozd finoman 15 percig. Határozottan nyugtató hatása lesz.

Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren
Hogy tetszett? Regisztrálj, és csak azt kapod, ami igazán érdekel!
Belföld
Külföld
Bulvár
Tech
Tudomány
Lepj meg!

Belépve nem neked kell a hírek után menned!*

*Hiszen a hírfolyamodba viszi a folyamatosan tanuló algoritmusunk Regisztrálok!
Még többet innen:
Nuus
Tetszett a cikk?

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
A következő cikkek betöltése folyamatban...