Egészség

11 módszer, hogy ne hatalmasodjanak el rajtad a negatív gondolatok

  • Szerző:nuus
  • 2017.06.24 | 15:51
  • trendindex: 2

Mondanunk sem kell, hogy a negatív gondolatok nagyon gyorsan képesek arra, hogy meggátolják, hogy előrébb lépj az életben, sőt, akár fizikai betegségek kialakulásához is vezethetnek. Mindenkinek vannak rossz napjai, de van, hogy már nem is emlékszünk rá, mikor voltunk utoljára felszabadultak.

Fotó: Pixabay / trinhkien91 CC0

Mindig egyszerűbb, ha az ember nem foglalkozik a problémával és csak ássa maga alatt a gödröt, mint megkapaszkodni és kimászni belőle. A változásokat nehéz megszokni, még akkor is, ha tudjuk róluk, hogy pozitívak, ezért sokan süppednek vissza inkább a saját, megszokott, kényelmes kis mocsarukba. Nekik készült egy videó, ami 11 módszert mutat arra, hogyan lehet legyőzni a pesszimista gondolatokat.

1. Figyelj a testtartásodra!

Merevek az izmaid? Érzel fájdalmat a gerincedben és a nyakadnál? Ökölbe szorítod a kezed? A tested sok mindent elárulhat arról, mi zajlik a fejedben. Lazíts, hogy megnyugtasd az idegeidet!

2. Tegyél pozitív kijelentéseket!

Olyan állításokra gondolj, amivel motiválhatod a tested és a szellemed egyaránt. Feleslegesnek tűnhet, de ha minden napra találsz egy inspiráló idézetet, vagy bókot és azt ismételgeted magadnak, az előbb-utóbb tényleg pozitívan hat rád.

3. Légy éber!

Kontrolláld a gondolataidat! Ismerd meg őket, tudd meg, hová vezetnek, aztán tanulj meg nemet mondani nekik és engedd el őket. Megfigyeléssel azonnal beazonosíthatod, mik azok a gondolatok, amelyek további negatív hullámokhoz vezethetnek. Uralkodhatsz felettük, képes vagy rá.

4. Tudd meg, hogy mi zökkent ki!

Minden embernél vannak bizonyos történések, zenék, felmerülő emlékek, amelyek azonnal bekapcsolják a negativizmust. Írd össze az összes olyan dolgot az életedben, amely rossz gondolatokat generál a fejedben majd tegyél érte, hogy még véletlenül se kelljen ismét találkoznod velük.

5. Tereld el a figyelmed!

Nézz egy filmet, olvass egy könyvet, játssz egy videojátékkal, nézz vicces videókat, menj el kirándulni, rajzolj, találj magadnak egy hobbit! Bármi, amit szeretsz csinálni elcsendesíti majd a háborgó elmédet, hogy később tiszta fejjel oldhasd meg a felmerülő problémákat.

6. Legyen melletted valaki, akiben megbízhatsz!

Családtag, barát, vagy a szerelmed… teljesen mindegy, de merd elmondani neki a problémáidat! Egy másik ember támogató nézőpontja nagy segítség lehet az önmagunkkal való viszály során, hiszen ők teljesen más perspektívából látják az életedet. Engedd, hogy segítsenek!

7. Mozogj!

Ezt bizonyára már sokszor hallottad, de igazabb nem is lehetne. Amikor testmozgást végzel, endorfinok szabadulnak fel a szervezetedben, ezek elég löketet és energiát adnak ahhoz, hogy túléld a napot szorongás nélkül.

8. Írj naplót!

Valami jó történt veled? Tettél valami pozitívat? Jegyzeteld le! Nem számít, ha szörnyű napod volt, találj legalább egy dolgot, amit leírhatsz. Nem baj, ha csak egy szép virág az egyik kerítés mögött, vagy a kék ég jutott, örülj az apróságoknak is, ezzel a módszerrel minden rosszban megtalálod majd a jót is.

9. Beszélj magadhoz!

Butaságnak tűnhet, de ha a tükör előtt állva megmondod magadnak a frankót, az felér egy jó pszichológussal is. Nézz a szemedbe és hangoztasd, hogy minden rendben lesz, hogy képes vagy rá, hogy gyönyörű vagy.

10. Ne gondolj túl semmit!

Ha egy szituációt félreértelmezel, az súlyos negatív gondolatokat szülhet. Ne kezdj el agyalni rögtön a lehető legrosszabb magyarázatokon, ha a barátod nem veszi fel a telefont, lemondják a randidat, vagy éppen nem olyan reakciót kapsz az élettől, amire számítottál. Nem a te hibád, nem miattad van, ne kezdj el kombinálni!

11. Ne várd el senkitől, hogy a te szemeddel lássa a világot!

Ez a pont nagyon fontos. Mindannyian máshogy kezeljük és éljük meg a különböző élethelyzeteket, csak azért, mert valaki nem úgy viselkedik, ahogy te tennéd, még nem jelenti azt, hogy ezzel ártani akarnak neked. Ne állj úgy mindenhez, mintha az egész világ ellened lenne!

Persze leírva minden olyan könnyűnek hangzik, de sok türelemmel és kitartással te is átprogramozhatod a gondolkodásmódodat. Mindent csak akarni kell és ne feledd, sosem vagy egyedül a problémákkal!

A teljes videót itt nézheted meg:

Stop Negative Thoughts

Want to stop negative thoughts from getting to you? When negative thoughts hit your brain, it’s tempting to struggle with them and try to shove a more positive thought in there. Instead, it’s better to seek help. Here are 11 practical strategies on how to stop negative thoughts from ruining you.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren
Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló