Egészség

Átverés a kozmetikai hirdetések harmada

  • Szerző:nuus
  • 2017.10.16 | 08:13

Sokan hisznek a hangzatos reklámoknak, pedig a kozmetikai cégek állításainak legfeljebb 14 százalékában van igazság - derül ki a Valdosta State University, a Georgia University és University of Nebraska-Lincoln közös kutatásból, amely hét női magazin állításait elemezte.

A tudósok a szépségápolással és sminkeléssel foglalkozó hirdetések mögötti valóságos tartalmakat vizsgálták meg, összesen 289 egész oldalas hirdetés esetében, 2013 áprilisában. Léteznek bizonyos visszatérő elemek: “a bőrgyógyászok szövetségének ajánlásával”, “klinikailag bizonyított a hatása”, “már az első használat után megfigyelhető a különbség”, “12 órán át véd”, “a bőr azonnal puhább tapintású lesz” – ezek az állítások szinte minden esetben hazugságnak bizonyultak.

Ezeknek elemzése során aztán a következő kategóriák kerültek elő: “egyértelmű hazugság”, “bizonyos tények elhallgatása”, “elfogadható”. Elkeserítő, de igaz: csupán a hirdetések 14 százaléka volt az utóbbi kategóriába sorolható, míg a reklámok csaknem negyede egyértelmű hazugság.

Nyitókép: pixabay.com


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Sztárok
Majka csúnyán megalázta Curtist
  • szerző:nuus
  • 2024. 04. 16.