Egészség
Átverés a kozmetikai hirdetések harmada
Sokan hisznek a hangzatos reklámoknak, pedig a kozmetikai cégek állításainak legfeljebb 14 százalékában van igazság - derül ki a Valdosta State University, a Georgia University és University of Nebraska-Lincoln közös kutatásból, amely hét női magazin állításait elemezte.
A tudósok a szépségápolással és sminkeléssel foglalkozó hirdetések mögötti valóságos tartalmakat vizsgálták meg, összesen 289 egész oldalas hirdetés esetében, 2013 áprilisában. Léteznek bizonyos visszatérő elemek: “a bőrgyógyászok szövetségének ajánlásával”, “klinikailag bizonyított a hatása”, “már az első használat után megfigyelhető a különbség”, “12 órán át véd”, “a bőr azonnal puhább tapintású lesz” – ezek az állítások szinte minden esetben hazugságnak bizonyultak.
Ezeknek elemzése során aztán a következő kategóriák kerültek elő: “egyértelmű hazugság”, “bizonyos tények elhallgatása”, “elfogadható”. Elkeserítő, de igaz: csupán a hirdetések 14 százaléka volt az utóbbi kategóriába sorolható, míg a reklámok csaknem negyede egyértelmű hazugság.
Nyitókép: pixabay.com
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.