Külföld
Szellemmetróval szívatták az utasokat, díjat ért
Az utasok hallják, de nem látják az érkező, megálló metrót, az ajtók nyílását, majd az indulást.
Egy spanyol reklámügynökség hangszórókat és rejtett kamerákat szerelt fel a legforgalmasabb madridi metrómegállóba. Aztán lejátszották a mit sem sejtő utasoknak a metró hangjait. A videón látható, hogy az utasok felállnak, amikor hallják az alagútból érkező szerelvény hangjait. A kocsik “megállnak”, az ajtók “kinyílnak” és “bezáródnak”, a metró “elindul” de az emberek semmit nem látnak, tanácstalanul, csodálkozva, megütközve néznek hol előre, ahol a vonatnak kéne lennie, hol egymásra. Aztán a Szellemirtók című film zenéje lelazítja őket. A kampány egyébként a Szellemirtók című filmet volt hivatott reklámozni.
Az ügynökség a napokban Ezüst Oroszlánt kapott a filmért a Cannes Lions reklámfesztivál outdoor kategóriájában.
A “jófej” utasreakciókat látva az merült fel bennem, hogy vagy beavatott emberekkel vették fel a jelenetet, vagy spanyolnak lenni sokkal kellemesebb, mint magyarnak. Képzeljük el ugyanezt a jelenetet Budapesten!
Szerencsére nem volt vak ember a peronon
– találta fején a szöget egy kommentelő a Youtube-on.
Címlapfotó: Youtube
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.