esport

Nagyobb biznisz mint a sport, a mozi és a zene együtt, mi az?

  • Szerző:nuus
  • 2017.05.12 | 16:29

Ha valaki 10, esetleg 5 évvel ezelőtt azt mondja, 2017-re a videójátékok piaca maga alá dönt minden más szórakoztatóipari ágazatot, esélyes, hogy csúnyán körberöhögik az illetőt. Ez a hatalmas pofon úgy tűnik betalált a fanyalgóknak, mert jelenleg ez a helyzet.

A gaming piac, online streamekkel, az esporttal, az otthoni játékosokkal, az ismert márkákra, csapatokra építő merchandise jogokkal, hirdetésekkel és még ki tudja mi mindennel, olyan szereplőket mozgat meg 2017-ben, amire csak kevesen számítottak.

Olyan világmárkák, love brandek és piacvezető cégek állnak be a közvetítések, esport csapatok vagy éppen versenyek mögé, melyekről pár évvel ezelőttig azt hittük volna, sose néznek majd a számítógépes játékok felé. Legfeljebb a Forma-1-et, a focit vagy a golfot támogatják.  Tévedtünk.

Kaja, pia, fiatalok

A Coca-Cola évek óta komoly szereplője a gaming rendezvényeknek, itthon és külföldön is rengeteg esemény kötődik a nevükhöz. Kezdetben főként FIFA vonalon mozogtak, elhatárolódva a véres lövöldözős játékoktól, a Blizzard frissen megjelent slágere, az Overwatch viszont még őket is behálózta. A cég világszerte megvásárolta a játék indulásához tartozó aktivitások kizárólagos rendezési jogát.

Ha a Coca-Cola nem lenne elég, akkor mondunk egy másik, hasonlóan gyakran egészségtelen termékekkel vádolt óriást, akit megtalálunk a gamingbe fektetők térképén, bizony-bizony a McDonald’s az. A svédek sztárcsapatáról, a NiP-ről elnevezett szendvicsük a megjelenésekor az ország egyik legkelendőbb fogása volt, szezonálisan a mai napig visszatér. 10 pontos ötlet.

Valamivel utazni is kell

Az autóipar óriásai szintén kinézték maguknak ezt a világot, nem kisebb nevek vágtak bele a buliba, mint az Audi, vagy a Subaru. Előbbi az Astralis világbajnok dán fiataljait vette a szárnyai alá a legújabb csúcsmodellek biztosításával, utóbbi saját verseny rendezésébe vágta a fejszéjét.

Az Audi összekötötte a kellemest a hasznossal, hiszen Dániában már más tehetséggondozó projekteket is futtattak, így amikor az Astralis csillaga felfelé ívelt, mögéjük is beálltak ugyanezzel a lendülettel. Jól tették, a srácok azóta dollármilliós versenyeket nyertek, mezükön pedig végig ott mosolygott a négykarikás logó.

A post shared by Astralis (@astralisgg) on

Nem csak márkákat érdekel

Az üzleti befektetésen túl a gaming, azon belül is az esport piac komoly presztízsértéket is képvisel. Olyan patinás sportklubok, mint az AS Roma, a Philadelphia 76’ers, a Manchester City, a Boston Celtics, a Szpartak Moszkva, a McLaren, a Schalke 04 vagy éppen a Milwaukee Bucks már saját esportolókat igazoltak az utóbbi években, felkészülve arra, hogy az esport hamarosan a hagyományos értelemben vett sport komoly vetélytársa lesz. Lehet még majd FTC vagy Újpest, Debrecen e-sport szakosztály nálunk is idővel.

A gaming persze egyéni befektetésnek is kiváló. Legalábbis biztosan az, mert olyan egykori sztárok, mint Rick Fox vagy Shaquille O’Neal is éppen ebbe fektetik az aktív karrierjük során összekuporgatott millióikat.

Kell még? Mert van még szponzor bőven

Ha ennyi a név nem lett volna elég, tudunk még párat mondani, hogy tényleg minden kétséget eloszlassunk afelől, a gaming iparágnak tényleg mindenki behódolt mostanra.

A legnagyobb együttesek mögé ugyanis a teljesség igénye nélkül ugyanis olyan szponzorok álltak már be, mint a Vodafone, a Visa, az Adidas, vagy éppen a Snickers.

Itthoni példa is akad bőven, a Telenor már saját bajnokságot is rendezett, a Telekom a gamin expó bizniszben mozgolódik, a HP csapatokat támogat, míg a Lenovo egész éven át tartó bajnokságban oszt ki milliós díjazást.

Az út tehát adott, nagyon úgy tűnik, hogy lemaradni senki sem akar, ez az őrült tolongás pedig öngerjesztő folyamatként húzza egyre magasabbra a gamer világ eseményeit és versenyeit, exponenciálisan gyorsítva a folyamatokat. Franciaországban és Oroszországban már hivatalosan is sportként tartják számon az esportot, az NBA csapatai kollektív virtuális bajnokságra készülnek, és, hogy mennyire jövő soptrja az esport, arra itt az egyik közelgő verseny szlogenje:

az emberek még mindig nem értik ezt a világot, de hamarosan meg fogják!

Nyitókép: Kevin C. Cox/Getty Images


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló