Tech
Örökre elbúcsúzhatunk a Facebooktól és az Instagramtól
A közösségi média felületeket birtokló Meta tényleg azzal fenyegetőzik, hogy elérhetetlenné teszi Európában a Facebookot és az Instagramot.
A Meta pár hete benyújtott, az Értékpapír- és Tőzsdefelügyelet számára készített sűrű éves jelentésében van egy meglepően kemény mondat, amely egy olyan forgatókönyvet vázol fel, amelyben a korábban Facebook néven ismert vállalatnak teljesen le kell állítania az Instagram és a Facebook működését Európában. Igen, se Instagram, se Facebook, minden európai számára.
A kérdés az európai adatszabályozás, amely megakadályozza, hogy a Meta amerikai szervereken tárolja az európaiak adatait.
Alapvetően a Meta szerint a felhasználói adatok országok közötti feldolgozásának képessége kulcsfontosságú az üzleti tevékenységéhez, mind működési szempontból, mind a hirdetések célzása szempontjából. Az európai törvények, amelyek a felhasználók adatainak az EU joghatóságán belül tartása révén a felhasználók magánéletének védelmére hivatottak, érvénytelenítették a korábbi rendszereket.
Mivel tehát az EU és az USA nem tudott új adatmegosztási megállapodást kötni, a Meta szerint lehet, hogy el kell hagynia a kontinenst a Facebookkal és az Instagrammal.
Ha nem tudunk adatokat továbbítani azon országok és régiók között, ahol működünk, illetve azok között, vagy ha korlátozzák az adatmegosztást a termékeink és szolgáltatásaink között, az befolyásolhatja a szolgáltatásaink nyújtásának képességét, a szolgáltatásaink nyújtásának módját vagy a hirdetések célzásának képességét
– áll a közleményben. Ezután a Meta tisztázza, hogy véleménye szerint 2022-ben képes lesz új megállapodásokat kötni, de ha ez nem sikerül,
valószínűleg nem leszünk képesek számos legjelentősebb termékünket és szolgáltatásunkat, köztük a Facebookot és az Instagramot, Európában elérhetővé tenni..
Őszintén szólva az, hogy nem lehet hozzáférni a Facebookhoz vagy az Instagramhoz – csak úgy, puff, eltűnt – álomszerűen hangzik. De jobb híján sok vállalkozás támaszkodik a Facebook- és Instagram-hirdetésekre, hogy kapcsolatot teremtsen az ügyfelekkel és eladja a termékeit.
Mivel a platformok eltávolítása milyen hatással lenne az európai vállalkozásokra, egy kontinens e fő közösségi média szereplők nélkül valószínűleg valószínűtlen. A SEC éves beszámolójának az a feladata, hogy ismertesse a vállalat pénzügyi kilátásaiban rejlő kihívásokat és lehetőségeket
– de ez egy kényelmes módja annak is, hogy üzenetet küldjön.
Forrás: Colore.hu
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.