Tech

Tényleg beszippant a Facebook: kajarendelés és jegyvásárlás Zuckerbergéktől

  • Szerző:nuus
  • 2016.10.20 | 15:45
  • trendindex: 2

Fontos újítások jöttek, melyek közelebb viszik a Zuckerberg-birodalmat a céljához: hogy az internet összes létező funkcióját magába integrálja. Kajarendeléssel, jegyvásárlással és más újdonságokkal bővít a Facebook.

Csütörtökön, sajtóközleményben jelentették be az új funckiókat, melyeket folyamatosan vezetnek be a következő hetekben, egyelőre csak az USA-ban.

Kajarendelés, időpontfoglalás, jegyvásárlás, céges ajánlók: így néznek ki az új funkciók. Kép: Facebook
Kajarendelés, időpontfoglalás, jegyvásárlás, céges ajánlók: így néznek ki az új funkciók. Kép: Facebook

Kajarendelés
Azoktól az éttermektől rendelhetünk, amelyek a Delivery.com vagy a Slice oldalakkal állnak partnerségben. Ezek a Netpincér amerikai megfelelői, tehát idehaza valószínűleg akkor lenne hasznos ez a funkció, ha a Facebook leszerződne egy nagy, helyi kajarendelős felülettel.

Időpontfoglalás
Itt még a partnerség sem feltétel, hanem azt kínálják, hogy Messengeren keresnek majd meg az oldalak, amelyeknél időpontot foglaltunk bármilyen szolgáltatásra. Talán ez a leghasznosabb – néhány kattintással lehet így éttermet, színházi széket, fodrászt foglalni vagy akár fogorvoshoz bejelentkezni.

Jegyvásárlás
A jelenlegi szokásokkal szemben nem visz majd át az oldal egy külső felületre, ha egy Facebook-eseményen a jegyvásárlásra kattintunk; persze ez is csak adott cégek hálózatán belül lehetséges. Mozijegyet a Fandangon keresztül, más jegyeket a Ticketmaster és az Eventbrite rendszerében lehet vásárolni az oldal elhagyása nélkül. Ezek közül csak Eventbrite van Magyarországon, de nem túl népszerű, így nem valószínű, hogy itt is bevezetik ezt a funkciót.

Céges ajánlók
Ennek – első ránézésre – kevesebb értelme van: az oldalak tetején jelenik meg egy saját bemutatkozó szöveg a márka részéről, akinek éppen az oldalát nézzük. Ez újításnak gyenge, mert eddig is megjelent vagy könnyű volt elérni az oldal szerkesztői által megadott leírást, bemutatkozást – de ki tudja, mire használják majd az élelmes marketingesek?

Még több esemény
A fentieken kívül az események rendszerét is fejleszti a Facebook. Ötleteket fogalmaz majd meg az alapján, hogy a múltban milyen eseményeken vettünk részt, mire jeleztünk vissza, és az ismerősök körében éppen mi népszerű. Ha esetleg nem lenne elég a rengeteg meghívó, amit nap mint nap kapsz az ismerőseidtől, hamarosan a Facebook is  eláraszt ötletekkel.

Még több eseményt ajánlanak majd. Kép: Facebook
Még több eseményt ajánlanak majd. Kép: Facebook

Ajánlások
Bevezetik az ajánlások rendszerét is, amivel az ismerőseinktől kérhetünk tanácsot olyan dolgokról, hogy például hova menjünk fodrászhoz, fürdőzni vagy turistáskodni. Ez tök hasznos lehet akkor, ha elutazol egy olyan városba, ahol nem jártál még korábban, de lehet, hogy csak a Foursquare kistesőját, a Swarmot irigyelték meg a Facebooknál.

facebook_recommendations
Fodrászról, éttermekről, látnivalókról, bármiről kérhetünk majd tanácsot ismerőseinktől. Kép: Facebook

A Facebook eddigi élesítéseit alapul véve, legalább hetek-hónapok kellenek, míg ezekből bármit is láthatunk Magyarországon, már ha egyáltalán.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren
Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló