Fintech

Az Uber bajban van, de nem maradunk vezető nélküli taxik nélkül

  • Szerző:nuus
  • 2017.07.03 | 06:57

Míg a legismertebb taxi jellegű apptól megszökdösött az összes igazgatója, a vezért kirúgták, a többi útszervező app millió dollárokkal lett gazdagabb.

Nagy bajban van az Uber: a cég C-level, azaz vezető pozícióinak nagy része nincs betöltve, és egyszerre több botrány is akad a cég körül. A legutolsó, a cégnél dolgozó nők hátrányos megkülönbözetéséről szóló ügyön rontott még egy keveset az igazgatótanács tagja egy nyilvánosan elsütött szexista viccel. Benne van a levegőben, hogy fizetni fognak, mint a köles.

Ráadásul a botrányok miatt nemrég lemondatták az alapító vezérigazgatót, Travis Kalanicket, egyszóval nem valami vonzó dolog Uber vezetőnek lenni. Ráadásul nem az Uber az egyetlen, amelyik taxis szolgáltatást nyújt hasonló módszerekkel. Az Uber jövője, ezt mindenki tudta, és ezért fektettek bele dollár milliárdokat, az önvezető autók bevezetésében van. A sofőrök autójának megosztását mindig átmeneti megoldásnak tartották, közben vezető nélküli autókat teszteltek ezerrel. Az Uber viszont most fej nélkül maradt, és a híre se túl jó. A taxiknál mégis az önvezető autó a jövő (ami rossz hír a taxisoknak), úgyhogy a befektetők elkezdtek milliárdokat önteni a versenytársakba, nehogy lemaradjanak a jövőről.

A Lyft hamarosan sofőr nélkül indul

És hogy mit csinálnak ilyenkor a versenytársak? Növekedésbe kezdenek! A Lyft az uberes balhék kitörése óta 600 millió dollárnyi tőkét kapott. Emellett egyezséget kötött a Jaguar Land Roverrel egy önvezető luxus autóflotta teszteléséről. A kocsikat a Jaguar Land Rover biztosítja majd, a Lyft pedig az autókon túl 25 millió dollárnyi támogatáshoz is hozzájut. A fenti mellett a General Motors-szal és a Google anyavállalatával, az Alphabettel is írt alá önvezetős együttműködési megállapodást. (Hab a süti tetejére, hogy az Alphabet perben áll az Uberrel.)

Careem- a  szaúdiak összefogtak a németekkel

A közép-keleti Careem, ami nyolcvan városban van jelen, szintén nagyobb összeghez jutott hozzá. Az utolsó 150 milliós szerződés aláírásával egy összesen 500 milliós támogatási kört zárt le. Ezzel a cég értékelése egymilliárd dollár felé kúszik, azaz unikornissá váltak a folyamat közben.

A Careemet ráadásul az a szaúdi Kingdom Holding támogatta most, amely a Lyftbe is jelentős összeget helyezett. Emellett az üzletben érdekelt még a német Daimler autókonszern, amelyik a közelmúltban több taxis szolgáltatást vásárolt magának. Tehát a legfontosabb olajország, a legfontosabb autógyártóval találkozik a Careemben.

Ezek mind olyan területek, amelyeket az Uber elveszít. Kínában labdába sem sikerült rúgnia, Délkelet-Ázsiában pedig a Grabbel áll versenybe, amibe a legnagyobb kínai rendelőoldal, az Alibaba tervez 1,5 milliárd dollárt befektetni. Nem lennénk most az Uber helyében.

Hogy tetszett? Regisztrálj, és csak azt kapod, ami igazán érdekel!
Belföld
Külföld
Bulvár
Tech
Tudomány
Lepj meg!

Belépve nem neked kell a hírek után menned!*

*Hiszen a hírfolyamodba viszi a folyamatosan tanuló algoritmusunk Regisztrálok!
Még többet innen:
Nuus
Tetszett a cikk?

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Neked ajánljuk
Mobiltech
Még mindig akadozik a Snapchat
  • szerző:nuus
  • 2017. 11. 07.

Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon

Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren
Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
A következő cikkek betöltése folyamatban...