Mobiltech
Marco Polo, ezzel csetel mindenki, az app vagy nagyon menő vagy épp átveri a világot
Egy éve még senki sem ismerte a videós csetalkalmazást, ma viszont mindenki erről beszél. Ennyire jó vagy csak ügyesen szpemelt?
Hihetetlen ügyesen tört be a techsajtóba a Marco Polo nevű videochates alkalmazás. Egy hete még semmit sem lehetett róla tudni, ma viszont már azt beszélik róla, hogy az egész Szilícium-völgy erről beszél. (Igen, érezzük a helyzet iróniáját.)
A Marco Polo egy videós chat app, úgy működik, ahogy a walkie-talkie rádiók. Az egyik felhasználó rögzít egy rövid videós üzenetet, filterezi és telerajzolja a képet mindenfélével, majd elküldi a másiknak. Kicsit mint egy videós Prizma.
Az alkalmazás egy éve létezik, de egészen október közepéig a kutya se figyelt rá. Százmillió dolláros befektetésből készítették és 500 millió dollárra értékelik az alapján, hogy ezért a befektetésért milyen részesedésről mondtak le a startup alapítói.
A Techcrunch cikke szerint lehet némi csirkefogás – vagyis growth hacking – a hirtelen megugrás hátterében. Egyes felhasználók azt vették észre például, hogy az app üzeneteket küldött a névjegyzékükben szereplő embereknek. Ha erre nem kért engedélyt, az legalábbis modortalanság. Erre utal az is, hogy az appboltokban sok a negatív értékelés a Marco Polóra szpemelés miatt.
Arra, hogy tényleg a következő nagy dobás,
a következő Facebook, Snapchat, szeletelt kenyér a Marco Polo,
még nincs válasz. Mostanában viszont azt beszélik, hogy az úgynevezett fiatalok, akiket mindenki meg akar hódítani, használják az appot.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.