Tudomány
Ellenszenvesebbnek látjuk azt, akinek csuklóján Rolex figyel
Fura szerzet az ember: ha barátokat szeretnénk szerezni, ösztönösen státuszszimbólumokhoz nyúlunk, ugyanakkor más, számunkra ismeretlen emberekkel nem barátkoznánk, csak mert ugyanazt teszik.
Gucci-ruha, Calvin Klein alsó, Rolex óra, a legújabb iPhone, BMW és a többi: az emberek többsége előszeretettel nyúl ezekhez az eszközökhöz ismerkedéskor. A tudósok viszont rájöttek, hogy hiába: ettől ugyan nem leszünk szimpatikusabbak mások számára. Sőt.
A kutatásban résztvevők két pólót kaptak: egy nagy áruház tömegcikkét és egy drága, egyedinek tűnő darabot (a holmik mindegyike ugyanonnan származott persze a valóságban). Az első körben az volt a feladat, hogy válasszanak, melyiket vennék fel szívesen, ha egy csapat ismeretlen emberrel mennének piknikezi. Itt szinte mindenki – 74 százalék – a márkásnak tűnő pólót választotta. A második körben a résztvevőknek meg kellett mondaniuk, hogy kivel barátkoznának szívesen az ismeretlen emberek közül: itt 64 százalék a nóném pólót viselőket választotta.
Azt hisszük, a menő holmik hatására mi is vonzóbbak, érdekesebbek leszünk, többnek tűnünk. A valóságban viszont inkább azokkal barátkoznánk, akik az átlaghoz hasonlóak, nem a menőkkel. Azokkal, akik inkább szerények, nem hivalkodóak”
– összegzi a lényeget a kutatást vezető Stephen Garcia, a Michigani Egyetem munkatársa.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.