TV

Nem kicsit szóltak be Trumpnak a nagy márkák az idei Super Bowlos reklámjaikban

  • Szerző:nuus
  • 2017.02.06 | 15:04

A meccs és a fellépő sztárok mellett a reklámokat kíséri a legnagyobb érdeklődés. És a nagy márkák üzennek. Az elnöknek is.

A reklámidő a Super Bowlon olyan árban van, ami mellett az arany szinte már filléres terméknek tűnik. Úgyhogy aki kicsengeti, az igyekszik valami maradandót, de legalábbis emlékezetest nyújtani. Hogy ez évről-évre kinek sikerül, az már ízlés kérdése.

Idén, új elemként megjelent a finom (vagy kevésbé finom) politikai áthallás, üzengetés, pozitív előjelű bevándorlósozás. Nálunk ezek a reklámok találták be a legjobban:

Squarespace

Kezdjük mindjárt a sort azzal a reklámmal, amiről írtunk is már: az internetes cég filmjében John Malkovich azon dühöng, hogy valaki lenyúlta előle a johnmalkovich.com-ot. Nekünk pedig minden egyes képkockáról a neves színész gonosz szerepei villannak be, és mire a végére érünk, nem is tudjuk már, hogy a félelem vagy a röhögés ráz.

Mercedes

Erről a reklámról is hírt adtunk, de annyira szellemes, hogy nem bírtuk kihagyni a kedvenceink közül. A Coen tesók filmjében az egykori szelíd motoros, Peter Fonda aláz le a Born to Wild című öröksláger dallamára egy kocsmányi motorost a 66-os út mentén.

Budweiser

A Super Bowl alatti reklámozás egyik nagyágyúja a méltán népszerű sörmárka, mely új reklámjában finoman bekóstol az új amerikai elnök bevándorlásellenes politikájának. Nem nehéz összerakni az üzenetet: ha az emberek többsége akkoriban úgy gondolkodott volna, mint most Trump, akkor nem létezne Amerika kedvenc söre sem.

Audi

Az Audi idén a nemek közti egyenlő esélyek mellett száll síkra. A kifejezetten nőpárti, vagy mondjuk ki, feminista hangvételű reklám ráadásul csavar egyet a dolgon, mert az üzenetet nem egy nő szájába adja. A narrátor (és a szócső) szerepe egy férfire, a főszereplő kislány édesapjára hárul.

Honda

Egy újabb autómárka. A Honda népszerű sztárokat használ a filmben Tina Fey-től Magic Johnsonon át Steve Carellig, akik mint tablóképek jelennek meg, s ifjúkori énjük képében adnak könnyed és egyszerű életvezetési tanácsokat a nézők számára: ha valamit meg akarsz tenni… akkor tedd meg!

Febreeze

Egy reklámozók tudják, hogy a hirdetés mindig egy insightra épül, amit most röviden nevezzünk csak fogyasztói magatartásnak. Annál jobb, minél egyszerűbb az insight, a Febreeze illatosító pedig talált ilyet: a meccs alatt wc-re menni bűn, ezért egy sportrajongó nagyon várja a félidők közti szünetet. A többit ki lehet találni.

BUD Light

Spuds Mackenzie egy kutya, aki 1989-ig szerepelt a BUD Light reklámokban, 1993-ban pedig az örök vadászmezőkre távozott. Most viszont visszatér, mint szellem, hogy a kissé bénácska srácból megcsinálja a buli legnagyobb hősét.

Kia Niro

Melissa McCarthy humorát az ember nagyon bírja, vagy sikítva menekül előle. Ebben a reklámban viszont, a filmmel egyetemben, nagyon vicces. A reklám arról szól, hogy egy sztártól végül is azt várják el, csak mert híres, hogy minden Ügy mellé odaálljon. Csak hát ez nem mindig egyszerű…

Coca Cola

Az amerikai üdítőgyártó önmagához mérten kicsit erősebb üzenettel operált idén a Super Bowlon. Az üzenet persze nem tér el az eddigiektől jelentősen: ha eltérőek is vagyunk, akkor is egyek vagyunk, és egy  országot alkotunk. Amúgy Trump kólát sem ihat már a megszokott nyugalommal.

Buick

És még egy autóreklám. A Buick egy sokszor használt kártyát játszik ki, de kifejezetten szerethetően: az oda nem illő figurát. Itt konkrétan cuki gyerekeket látunk cukin amerikaifocizni, aztán egyszercsak feltűnik köztük egy felnőtt, és már nevetünk is szegény gyerekeken.

Skittles

A végére hagytuk a legjobbat. Nem kell ide tömérdek lóvé, se fontos üzenet, se sztárok, se nagy csinnadratta, csak egy rendesen kijátszott egyszerű ötlet. Mókás, na. Nem csodálkoznánk azon, ha a “katie”-zés világszerte elterjedne…


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló