TV

Rosszabb ember leszel, ha a Kardashianokat nézed

  • Szerző:nuus
  • 2018.08.05 | 11:49

Nem mi mondjuk, hanem brit tudósok.

Kim Kardashian West (@kimkardashian) által megosztott bejegyzés,

Az fővárosban található London School of Economics tanulmánya azt állapította meg, hogy azok a médiatartalmak, amiknek középpontjában a hírnév és a luxus áll, rontják a nézők szociális érzékenységét. A több mint 400 felnőttön végzett kutatásban a résztvevőket két csoportra osztották, az egyik csapatnak pedig luxustermékek hirdetéseit és híres emberek fotóit kezdték el mutogatni, míg a másiknak semleges képeket. A kísérlet azt állapította meg, hogy már egy rövid idő is elég volt ahhoz, hogy az első csoport tagjai fogékonyabbak legyenek a materialista szemléletre, ezzel párhuzamosan pedig csökkent a szociális érzékenységük, a szimpátiájuk az elesettek iránt.

A kutatók egy tesztet is kitöltettek a résztvevőkkel, amiből szintén hasonló derült ki: a Kardashianok luxussal megpakolt valóságshow-jának elkötelezett nézői sokkal nagyobb jelentőséget tulajdonítanak az anyagi javak birtoklásának. A kutatást vezető Dr. Rodolfo Leyva szerint az ember alapvetően materialista, de emellett nagyon szociális lény is. Mindig az adott kultúra emberre gyakorolt hatása határozza meg, hogy inkább az anyagi javak, vagy a közösség erejét tartja-e meghatározónak. A tanulmány szerint azok a médiatermékek, amik előbbit helyezik előtérbe, önzőbbé és antiszociálissá teszik a nézőket.

Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló