Vállalatok
A Dove elnézést kért a rasszista szappanhirdetése miatt
Nem ez volt az első eset, hogy botrány lett a cég kampányából.
A Dove néhány napja a Facebookon indított egy online kampányt, amelyben azt láthatjuk, hogy a cég testápolóját használó fekete nő fehér nővé változik, miután leveszi a pólóját.
Dove apologised for ‘racist’ Facebook advert showing a black woman turning white after using @Dove lotion. pic.twitter.com/NGXyhnGuBZ
— Habeeb Akande (@Habeeb_Akande) 2017. október 8.
Ez a reklám óriási felháborodást váltott ki a twitterezők körében, ezért a hirdetést eltávolította a szappangyártó cég, majd később elnézést is kértek a kampány miatt.
An image we recently posted on Facebook missed the mark in representing women of color thoughtfully. We deeply regret the offense it caused.
— Dove (@Dove) 2017. október 7.
Nem ez volt az első eset, hogy az Unilever alá tartozó, 170 ezer főt alkalmazó vállalat botrányos hatású reklámmal jött ki. 2011-ben már volt egy hasonló kampány, a szintén szerencsétlen hirdetés itt látható a kép jobb oldalán.
This isn’t the first time @Dove created a deeply racist marketing campaign. The image on the right is from 2011. pic.twitter.com/nuXLCnzmak
— Mark Elliott (@markmobility) 2017. október 8.
Ezen a fotón három fiatal nő látható, és felettük az előtte-utána felirat, ami azért is furcsa, mert az egész reklám azt az érzést kelti, hogy ha az adott terméket használjuk, akkor teltkarcsú fekete hölgyből sovány szőkévé válhatunk.
Az biztos, hogy a Dove nem a megfelelő reklámügynökséget választotta magának, mert korábban többször is botrányos hatású kampányok jelentek meg a cég hirdetéseiben. 2015-ben például szintén nagy balhé lett abból, hogy egy krémre ráírták, hogy „normálistól sötét bőrig” használható.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.