Belföld

Egy fokkal könnyebb lett ügyeket intézni a kormányablakban

  • Szerző:nuus/MTI
  • 2022.09.27 | 16:18

Mesterséges intelligencia segíti az ügyintézést a kormányablakokban.

Mesterséges intelligenciával támogatott, érintőképernyős önkiszolgáló pontokon is lehet már ügyeket intézni a kormányablakokban országszerte majdnem kétszáz helyszínen – közölte a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató (NISZ) Zrt. kedden az MTI-vel.

A közlemény szerint a Mesterséges Intelligencia Asszisztens pontokon könnyen, gyorsan, ügyintézői beavatkozás és sorban állás nélkül lehet elektronikusan bizonyos ügyeket intézni, például vezetői engedélyt vagy személyi igazolványt pótoltatni, gépjárművel kapcsolatos ügyekben eljárni, anyakönyvi kivonatot és erkölcsi bizonyítványt igényelni, de az ügykörök folyamatosan bővülnek.

Az önkiszolgáló terminálokon kamera, mikrofon, ujjlenyomat- és okmányolvasó, hangszóró, nyomtató, bankkártya-terminál, valamint aláíró pad található. A rendszer lépésről lépésre vezeti végig a felhasználót az ügyintézés menetén, és az azonosítás is a mesterséges intelligencia segítségével történik, amely az egyik legbiztonságosabb azonosítási forma.

A projekt 2,6 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásból valósul meg – olvasható a közleményben.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló