Deluxe

Deluxe: Itt van minden, amit a plug-in hibrid Ferrari 296 GTB-ről tudnod kell

  • Szerző:nuus
  • 2021.06.30 | 13:18

Íme a 2022-es Ferrari 296 GTB, az olasz márka első "mainstream" hibrid autója, amely az SF90 Stradale alatt helyezkedik el a termékpalettán

A modell a hagyományos V8-as motorral hajtott F8 Tributo kiegészítéseként került a kínálatba, amelynek gyártása 2022-ben kifut. Az amerikai árakat még nem jelentették be, de Olaszországban 269 000 eurós indulóárral számolnak, ami nagyjából 321 000 dollárnak felel meg. A Ferrari szerint a szállítások a jövő év első negyedévében kezdődnek.

Külső

A Ferrari szerint a 296 GTB a középhátsó motoros kétüléses szupersportkocsijának legújabb evolúcióját képviseli, és “újraértelmezi a kormány mögötti szórakozás teljes fogalmát”. Az új Ferrari általános kialakítása nagyban hasonlít a kínálat nagyobb méretű hibrid szupersportkocsijára, az SF90 Stradale-ra. A híres olasz márka azonban letisztultabb vonalakat és stíluselemeket adott a 296 GTB-nek, amelyek az egész dizájnt egyszerűvé teszik.

Az elejét karcsú fényszórók uralják apró DRL lámpákkal, alatta pedig széles, rácsos hűtőrács ül. Hátul az SF90 ihlette szögletes hátsó lámpák találhatók, amelyeket két LED-es sáv és egy masszív, egynyílású kipufogócső koronáz meg középen, amely igazán jól néz ki.

Belső

Akárcsak a külső, a 296 GTB utastere is erősen hasonlít az SF90-es modellre. Még az SF90 sebességváltó-választója is, amely a klasszikus Ferrarik kézi kialakítására hasonlít, a 296 GTB utasterében is megtalálható. A Ferrari szerint a 296 GTB tech-hangsúlyos utastere “egyértelmű szakítást jelent a múlttal”.


A sallangmentes belső térben egy ívelt műszerfal található, középen digitális műszerfallal, amelyet két kapacitív érintőképernyő szegélyez az oldalakon. Az utas egy egyéni képernyőt is kap, amely testre szabható, hogy különböző információkat jelenítsen meg.

Motor

Az új Ferrari 296 GTB csúcspontja az új plug-in hibrid hajtáslánc. A hibrid hajtáslánc középpontjában egy V6-os motor áll, így a 296 GTB az első olyan utcai szupersportkocsi, amely a Prancing Horse logóval ellátott hathengeres motorral rendelkezik. A Ferrari utoljára több mint 40 évvel ezelőtt készített V6-os motorral hajtott utcai autót, de azt az azóta megszűnt Dino almárka alatt értékesítették.

De miért?

A 3,0 literes, duplaturbós V6-os egy teljesen új, a Ferrari saját fejlesztésű, egyedi motorja, amely a maranellói gyártónak a károsanyag-kibocsátási előírásoknak való megfelelés érdekében tett downsizing-törekvéseinek eredménye. A V6-os 120 fokos elrendezésű, a turbófeltöltőket a hengersorok között helyezték el – ez az első ilyen alkalom a Ferrarinál.

Teljesítmény

A viszonylag kicsi 3,0 literes V6-os motor meglepően erős. Képes 654 lóerő leadására. A Ferrari állítása szerint ez a legnagyobb fajlagos teljesítmény egy szériaautó esetében: 219 lóerő/liter. Az elektromos motor további 165 lóerőt ad hozzá, így az összteljesítmény 818 lóerőre emelkedik. A Ferrari állítása szerint a 296 GTB mindössze 2,9 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/órás sprintet, a végsebessége pedig meghaladja a 3455 km/órát.

 


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Időjárás
Megdőlt a hidegrekord
  • szerző:nuus
  • 2021. 09. 06.