Életmód
Keményen nekimegy a kormány az influenszereknek: milliós bírság, börtön és letiltás is várhat rájuk Franciaországban
A francia kormány előírná az influenszereknek, hogy jelöljék meg a szűrőkkel vagy utólagos retusálással módosított tartalmakat, valamint megtiltaná nekik, hogy fizetett együttműködési partnerekként plasztikai sebészetet reklámozzanak.
A március 24-én közzétett tweetjében Bruno Le Maire, Franciaország pénzügyminisztere azt magyarázta, hogy egy ilyen törvény alkalmazása segítene “csökkenteni az internetfelhasználók önértékelésére gyakorolt romboló pszichológiai hatásokat”.

Az ország Nemzeti Gyűlése jelenleg vitatja meg az intézkedést, valamint terveket készít egy külön csapat indítására a Fogyasztóvédelmi, Versenyügyi és Csalás Elleni Főigazgatóságon belül az influenszerek szabályozása érdekében.
A szigorú szabályok megszegése, amelyeket Bruno Le Maire francia pénzügyminiszter javasolt, akár két év börtönnel és 32 515 dolláros (30 000 eurós) pénzbírsággal is járhat. Még rosszabb, hogy a bűnösnek talált sértő influenszerek nem használhatják a közösségi médiát, vagy nem folytathatják karrierjüket ezeken a platformokon.
Le Maire azt mondta, hogy “zéró tolerancia” megközelítést alkalmaznak azokkal szemben, akik nem tartják be a szabályokat.
Egy sajtóközleményben azt mondta, hogy az ország az első európai nemzet, amely átfogó keretrendszert hozott létre az influenszer szektor szabályozására – a törvény valamennyi francia influenszert, valamint azokat a külföldön élő influenszereket tartja felelőssé, akik pénzt keresnek a Franciaországban eladott termékek támogatásával.
Le Maire elmondta, hogy a szabályozás nem az influenszerekkel szembeni küzdelem vagy módja annak, hogy megbélyegezzék őket, hanem egy rendszer, amely védi őket és a fogyasztókat egyaránt.
Az influenszereknek ugyanazoknak a szabályoknak kell alávetniük magukat, mint amelyek vonatkoznak a hagyományos médiára
– mondta, mondván, hogy az internet “nem a Vadnyugat”.
Ez nem az első alkalom, hogy Franciaország növelni akarta a médiában és a reklámozásban a transzparenciát. Már 2017-ben elfogadtak egy törvényt, amely előírta, hogy a fotók, amelyeken a modellek testüket Photoshop vagy más eszközökkel manipulálták, tartalmazzanak egy figyelmeztetést: retusált fotó.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.