Divat

A valóságra cseréli a Vogue modelljeit következő számában

  • Szerző:nuus
  • 2016.10.05 | 12:57

A brit Vouge nagy döntést hozott: a következő szám csütörtökön jelenik meg, és azt ígérik modell-mentes övezet lesz.

A következő kiadás igazán valósághű lesz, állítja Alexandra Shulman főszerkesztő – ezúttal nem modelleket kértek fel az együttműködésre, hanem munkájukban sikeres, hétköznapi nőket.

vogue

 

Ez lesz a “valódi kiadás”, ahol megnézhetjük, hogyan is öltözködik például a mozgássérült újságíró Melanie Reid, vagy az építészeti történész Shumi Bose.

A divatot mindenkinek élveznie kellene, nemtől, kortól, mérettől és szakmától függetlenül.

–  mondja Shulman.

Az ötletet sokan támogatták, és dícsérték is Shulmant, hogy egy új pozitív példát próbál felállítani. Kicsit rontja az összképet, hogy a címplapra Emily Blunt színésznőt kérték fel, ami elég furcsán jön ki egy “valódi kiadásban” – felmerül a kérdés, hogy mennyire ér így célt a kezdeményezés. Ráadásul a kiadáványban továbbra is szerepelnek reklámok – természetesen modellekel.

 

Bethany Rutter plus size divatblogger a CNN-nek azt nyilatkozta, hogy bár az ötletet fontos, de lehetséges, hogy nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, sőt épp az ellenkező hatást éri el.

Bármilyen különleges kiadás, vagy rövidtávú kezdeményezés még rosszabbul sülhet el – a magazin ezután felteheti a kezét és mondhatja azt, hogy mi már megtettük a magunkét.

-tette hozzá.

Hasonló gondolatok alapján indította el még 2004-ben a Dove kampányát a valódi szépségért, melyben szembeszáll a szépségről alkotott sztereotípiáinkkal, és valódi nőket is behívja a szépségről folytatott párbeszédbe. A Vogue mostani húzása azért fontos, mert a fiatalabb generációt próbálja megszólítani, és megmutatni azt, hogy a legtöbbször egyáltalán nem a valóságot látjuk a reklámokban.

Végül pedig itt egy videó amiben gyerekeknek és felnőtteknek teszik fel a kérdést: ha egy dolgot változtathatnál a testeden mi lenne az? Érdekes, hogy a gyerekek és a felnőttek mennyire különböző szemszögből nézik a kérdést – jól látszik, hogy milyen hatással van ránk környezetünk és a média.

 


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló