Divat
A valóságra cseréli a Vogue modelljeit következő számában
A brit Vouge nagy döntést hozott: a következő szám csütörtökön jelenik meg, és azt ígérik modell-mentes övezet lesz.
A következő kiadás igazán valósághű lesz, állítja Alexandra Shulman főszerkesztő – ezúttal nem modelleket kértek fel az együttműködésre, hanem munkájukban sikeres, hétköznapi nőket.
Ez lesz a “valódi kiadás”, ahol megnézhetjük, hogyan is öltözködik például a mozgássérült újságíró Melanie Reid, vagy az építészeti történész Shumi Bose.
A divatot mindenkinek élveznie kellene, nemtől, kortól, mérettől és szakmától függetlenül.
– mondja Shulman.
Az ötletet sokan támogatták, és dícsérték is Shulmant, hogy egy új pozitív példát próbál felállítani. Kicsit rontja az összképet, hogy a címplapra Emily Blunt színésznőt kérték fel, ami elég furcsán jön ki egy “valódi kiadásban” – felmerül a kérdés, hogy mennyire ér így célt a kezdeményezés. Ráadásul a kiadáványban továbbra is szerepelnek reklámok – természetesen modellekel.
Bethany Rutter plus size divatblogger a CNN-nek azt nyilatkozta, hogy bár az ötletet fontos, de lehetséges, hogy nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, sőt épp az ellenkező hatást éri el.
Bármilyen különleges kiadás, vagy rövidtávú kezdeményezés még rosszabbul sülhet el – a magazin ezután felteheti a kezét és mondhatja azt, hogy mi már megtettük a magunkét.
-tette hozzá.
Hasonló gondolatok alapján indította el még 2004-ben a Dove kampányát a valódi szépségért, melyben szembeszáll a szépségről alkotott sztereotípiáinkkal, és valódi nőket is behívja a szépségről folytatott párbeszédbe. A Vogue mostani húzása azért fontos, mert a fiatalabb generációt próbálja megszólítani, és megmutatni azt, hogy a legtöbbször egyáltalán nem a valóságot látjuk a reklámokban.
Végül pedig itt egy videó amiben gyerekeknek és felnőtteknek teszik fel a kérdést: ha egy dolgot változtathatnál a testeden mi lenne az? Érdekes, hogy a gyerekek és a felnőttek mennyire különböző szemszögből nézik a kérdést – jól látszik, hogy milyen hatással van ránk környezetünk és a média.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.