Egészség

A sétálás megmenti az életed

  • Szerző:nuus
  • 2018.10.02 | 17:04
  • trendindex: 5

Fogyni nem fogysz tőle, de karbantartja a szervezeted.

Az amerikai Centers for Disease Control and Prevention heti 2,5 órányi alacsony intenzitású, vagy 1 óra 15 perces magas intenzitású testmozgást ajánl az egészséges életmód eléréséhez. Az előbbi kategóriába tartozik a sétálás is, így már azzal támogatjuk az egészségünket, ha az utolsó néhány buszmegállót inkább lesétáljuk.

Viszont, ha a súlyvesztés a célunk – vagy az, hogy a ledolgozott kilók ne jöjjenek vissza – akkor ennél intenzívebb mozgásra van szükségünk. Napi 15-30 perces sétálgatás önmagában nem elég hatásos. Átlagosan napi 1 órányi testmozgásra van szükség az ilyen cél elérése érdekében.

Ez mégsem azt jelenti, hogy teljesen felesleges a sétálás. Ugyanis a láb izomzatát erősíti úgy, hogy a testzsír mennyiségét csökkenti. A Journal of the American Medical Association egyik tanulmánya bebizonyította, hogy ha egy férfi két hétig gyakran sétál, majd csökkenti a megtett lépései számát, izmot veszít a lábából, sőt, zsírt szed magára (olyan zsírt, amely a belső szervekre telepszik).

Vérnyomás és vércukorszint

A sétálás továbbá segít egyensúlyban tartani a vérnyomást és a vércukor szintet, javítja a csontsűrűséget, az általános közérzetet, megvédi a szívet, csökkenti a rák kialakulásának kockázatát. Nagy előnye még, hogy szinte bárki hétköznapjába beilleszthető: nincs szükség hozzá sporteszközre, kondi bérletre, fitt alkatra sem.

A rendes edzéseink mellé is társíthatjuk, hogy még több kalóriától szabaduljunk meg. Emellett a megszokott rutint is felrázza kicsit, másféle mozgásra készteti a testünket. A tempón is változtatgathatunk sétálás közben, hogy ne legyen olyan unalmas. Végezhetjük egyedül is (némi zenével a fülben), vagy társakkal.

Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren
Hogy tetszett? Regisztrálj, és csak azt kapod, ami igazán érdekel!
Belföld
Külföld
Bulvár
Tech
Tudomány
Lepj meg!

Belépve nem neked kell a hírek után menned!*

*Hiszen a hírfolyamodba viszi a folyamatosan tanuló algoritmusunk Regisztrálok!
Még többet innen:
Nuus
Tetszett a cikk?

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Gasztró
Így érdemes mikrót takarítani
  • szerző:nuus
  • 2018. 12. 08.
A következő cikkek betöltése folyamatban...