Tech

A NASA aggódik a Kína űrtevékenysége miatt: lehetséges, hogy áttörést értek el?

• 2024.06.02 | 15:31

A NASA komolyan aggódik Kína űrtevékenysége miatt. Vajon mit találtak? Milyen áttörést érhettek el?

Az emberiséget ősidők óta foglalkoztatja a kérdés, hogy mi rejlik a csillagok között. A Föld geoid alakjának és Naprendszerünkben elfoglalt helyének felismerése, valamint a végtelen számú csillagrendszer és bolygó felfedezése után az ég már nem istenek lakhelye lett, hanem a kozmikus titkok tárháza.

Fotó: 123rf.com

A csillagászat fejlődésével egyre sürgetőbbé vált a kérdés: léteznek-e lakható bolygók másutt, melyeket benépesíthetne az emberiség? Esetleg intelligens, tudatos lényekkel is találkozhatunk a végtelen űrben? Bár eddig sem civilizációkra, sem baktériumokra nem bukkantunk más égitesteken, a kutatások tovább folynak. Kína pedig ezen a téren is komoly előrelépéseket tett, ami aggodalomra ad okot a NASA számára.

Az űrkutatás terén eddig az Egyesült Államok vitte a prímet. A NASA forradalmi felfedezései alapozták meg a modern csillagászatot, gépeik és technológiájuk pedig a legtöbb ország számára elérhetetlen. A NASA eddig vitathatatlanul a vezető szerepet töltötte be, ám most riválissal kell szembenéznie: Kínával.

Komoly az aggodalom ugyanis az amerikaiak körében, hogy a kínaiak találtak valamit: egy olyan módszert, egy olyan eljárást, amivel jobb gépeket tudnak építeni, és átvehetik a vezető szerepet az űrkutatásban. Kína kilőtt egy szupertitkos űrrepülőgépet, amely a jelentések szerint 166 napos Föld körüli keringés után most tovább haladt. A NASA szerint ez a gép az amerikai X-37B űrrepülőgép riválisa próbál lenni, de egyes források szerint a kínai gép technológiája messze meghaladta ennek a tudását – írja a The Sun nyomán a borsonline.hu.