Fintech

Lenyúlta a futárok borravalóját a rendelőcég, visszavonja a gyakorlatát

  • Szerző:nuus
  • 2019.07.28 | 15:17

Netes rendelőcégnél előfordul, hogy olyan költséget tesznek az árakra, aminek nem látod az útját.

Megváltoztatja fizetési modelljét a DoorDash nevű ételkiszállítási startup. A nagyjából a Netpincér saját futáros Go szolgáltatásához hasonlító, de kizárólag kiszállítással foglalkozó céget a netes visszhang kényszeríti a módosításra.

A botrány több mint egy hete robbant ki, amikor kiderült, hogy az appba épített borravaló adási eljárás máshogy működik, mint az ügyfelek várták. A borravalóra – csak hogy a tényeket rögzítsük – úgy szokás gondolni, mint amit az ember a kiszolgáló személyzetnek vagy a futárnak ad. A DoorDash is így tüntette fel, de a valóságban a futároknak fix fuvardíjat adott. Szóval, ha valamelyik vásárló adott borravalót, akkor a DoorDash annyival kevesebbet adott a futárjának.

A minimum összeg továbbra is megmarad, ám ezt a jövőben a DoorDash fizeti. A borravalót pedig ezen felül kapja meg a futár. A cég azért visszakozott viszonylag gyorsan, mert korábban az Instacart ellen pert is indítottak, amikor kiderült, hogy hasonló árazási trükkökel él.

Tony Xu, a DoorDash vezetője korábban megpróbálta védeni az árazási gyakorlatot. Aztán azzal akarták eloltani a tüzet, hogy az árazás megváltoztatása helyett nagyobb átláthatóságot ígért. Miután ez a két megoldás nem csendesítette le a Twitter és a Facebook népét, a cég most változást ígér, írja a Fintechradar.hu.

Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló