Gamer

Te játszanál szerelme(se)t egy virtuális pasival?

  • Szerző:nuus
  • 2016.11.22 | 19:34

Erős világvége hangulatot sugároznak azok a hírek, amelyek szerint egyre több ember hagy fel a valódi párkereséssel. A japán lányok már most is online játékokban keresik az igazit, aki csakis online létezik.

Junko Kimura / Getty Images
Junko Kimura / Getty Imagesfotó: Junko Kimura / Getty Images

Míg a férfiaknak hamarosan szexbabákba telepített mesterséges intelligenciát kínálnak a gyártók, addig a nők inkább virtuális partnerrel flörtölnek – már most is. Az ellenkező irányból érkezve élnek meg olyan szerelmi kapcsolatot, ami nem hús-vér emberhez fűzi őket. Például a rendkívül népszerű Liar! Uncover the Truth című játék több, mint kétmillió letöltésnél jár.

Ayumi Saito mindössze 22 éves volt, mikor szakított a párjával. A tokiói hölgy gondolt egy nagyot, és sajátos módon próbálta pótolni a távozó ex után maradt űrt. Egy romantikus játék app-ot töltött rá a mobiljára, így a valós szerelmi bajlódás helyett a fantázia világában bonyolódott viszonyba – számol be a CNN.

Magányos voltam, a japán férfiak pedig félénkek, udvarolni nem igazán tudnak. De én is, mint minden lány azt szeretném hallani, hogy SZERETLEK. Egy fárasztó nap végén pont ezekre a gyengéd szavakra van szükségem.

– magyarázza a 31 éves Ito, aki virtuális pasit egy olyan játéktól remél, mint például a Metro PD: Close To You, melyben női detektívként nyomoz és a bűn ellen harcol, miközben egy szerelmi szál is szépen kialakul.

2014-ben ezek a játékok már 130 millió dollárt (38 milliárd forint) jövedelmeztek fejlesztőiknek, egy olyan országban, ahol kevesebb nő él, mint férfi: arányuk 44,2%-ot tesz ki.

Vannak előzményei is a szimulált randizásnak: már a ’80-as években megjelent a „bisódzso” fogalma – ez szó szerint gyönyörű lányt jelent –, az ilyen játékokban mangalányokkal boronálták össze a főhőst. Erre válaszul ’94-ben női programozók egy csapata a Koei cégné megalkotta az Angelique című videójátékot. Az Univerzum leendő Királynőjének, egy szőke tinilánynak a kalandjai nagy sikert arattak. A kétezres éveket a Voltage cég vitte, akik 10 éve készítették el az első randis app-jukat nőknek. Most 88 játékból lehet választania annak a közel 50 millió felhasználónak (főleg hölgyekről van szó), akik akár már az angol nyelvű verziókkal is megpróbálkoznak.

Jelenleg Kína után Japán, majd az Egyesült Államok jön sorban, de szinte fej fej mellett a mobilos játékok piacát illetően.

A tokiói Sophia Egyetem összehasonlító kultúra szakának professzora, Kukhee Choo így vélekedik a tendenciáról:

Nem számít, milyen típusú férfi az eseted, a játékokban garantáltan fogsz találkozni olyannal, aki levesz a lábadról. Ugyanis tökéletes lesz.

Például a 12 szamuráj című játék egy-egy adott pontján választani kell szerelmi taktikát, melyhez egy lista áll rendelkezésünkre, részletezve, hogy milyen interakcióba lépjünk a kiszemelt harcossal. A cél minél közelebb kerülni hozzá.

A legnépszerűbb karakterek kifelé erősnek mutatják magukat, de belül kedvesek. Ők a „tsundere” – hideg-forró – pasik, a japán nők kedvencei.

Amerikában ezzel szemben a kívül-belül macsó fickókra van igény, itt a Cheritz a piacvezető. Choo szerint a játékok terjedése is a világméretű elidegenedést jelzi:

A társadalom egészét nézve, egyre többen érzik úgy, hogy nem tudnak kapcsolódni embertársaikhoz.

Tavaly a 20 és 30 év közti japánok 40%-a vallotta magát olyan szinglinek, akik nem is vágynak igazi társsal való kapcsolatra.

 


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Bulvár
Gólyahír Karikó Katalinéknál!
  • szerző:nuus
  • 2022. 12. 05.