Infotech

Megőrült a net a GDPR-tól, itt a legjobb mémek

  • Szerző:nuus
  • 2018.05.25 | 16:16

Ha nem egy kő alatt éltél az elmúlt néhány hónapban, valószínűleg hallottad már azt a négy betűt, ami mostanában megkeseríti az emberek, de főleg a weboldalak üzemeltetőinek az életét.

A GDPR, vagy a General Data Protection Regulation egy adatvédelmi szabvány, amit az Európai Parlament hozott létre. Az eredeti ötlet az volt, hogy megóvják az embereket attól, hogy illetéktelenek rátegyék a kezüket az adataikra. Olyan botrányok hívták elő ezt a törekvésüket, mint a Cambridge Analytica Facebookból nyert adatainak felhasználása Donald Trump kampányában. Valójában az EU ezzel szeretné a nagy amerikai és nem európai cégek adagyűjtését korlátozni a kontinensen.

Azt szabályozzák a GDPR-ral, hogy hova mehetnek ki személyes adatok az EU-ból, és hogyan kell ezeket tárolni, kinek adhatóak tovább. Emellett az embereket hivatott segíteni úgy, hogy leegyszerűsíti a saját adataik kezelését az interneten.

A szabályokat megszegő cégeket akár 20 millió eurós bírsággal is sújthatják. Ezt a méretű büntetést nyilván a nagy amerikai közösségi oldalakra méretezték, olyan nagyságú összeget akartak, amit nem fizet ki röhögve havonta egy Facebook vagy Google méretű cég, de a kisebb cégek ettől azért jogosan rémültek halálra. Ezért aztán nagyok és kicsik tényleg elkezdték rendbe tenni a mindenfelé tárolt személyes adatok hozzáférését és biztonsági szabályait.

Jól hangzik, igaz? Kár, hogy a valóságban elég döcögősen lép életbe az új szabályozás.

A GDPR az összes weboldalt érinti, ami tárol személyes adatokat, és nem csak őket, oktatási intézményeket, hírlevél szolgáltatásokat. Szóval rengeteg oldalról van szó, ráadásul annyira azért nem világos és egyértelmű a szabályozás, hogy tutira menjenek a cégek, így hát inkább küldenek neked egy rakat mailt, biztos, ami biztos.

Napi ötven GDPR email

Mit lát belőle az egyszeri ember az EU-ban?  Ezek az oldalak most mind elkezdtek e-maileket küldeni nekünk, hogy megengedjük-e nekik azt, hogy továbbra is hírleveleket küldözgessenek nekünk és továbbra is használhatják-e az adatainkat. Ezzel pedig az a gond, hogy a legtöbb vállalat, bár volt rá két éve, természetesen az utolsó pillanatra hagyta ezt az egészet, úgyhogy most sokaknak jól tele van az e-mail fiókja.

De igazán csak a cégek jártak rosszul, akiknek most jó sokan leiratkoznak majd a hírlevelükről. Vagyis nem iratkoznak fel újra.

Ha az e-mail fiókod rendben is van, azt valószínűleg észrevetted, hogy a legtöbb oldalon ahol regisztráltál újra el kell fogadni az adatkezelést. Ez is a GDPR eredménye.

Ettől most megőrült az internet

Ömlenek a GDPR dalok a Youtube-ra, és a mémek mindenhova.

Világsláger, vagyis az YMCA GDPR módra.

Ők meg is éneklik, hogy ez milyen szuper dolog.

Mi más lenne a gyerek első szava, ha a csapból is ez folyik? Természetesen az, hogy

frissítettük az oldalunk adatvédelmét.

Készüljetek! Most jönnek az e-mailek a megváltozott adatvédelemről, az összes oldaltól, amit valaha meglátogattál.

TL;DR for GDPR

Ha még egyszer kimondod, hogy GDPR...

Nézd a jó oldalát!

A legtöbben egyébként arra használják a GDPR leveleket, hogy kitisztítsák a email fiókjukat. Ugye te is feliratkoztál egy játék miatt 2008-ban legalább egy olyan szolgáltatás hírlevelére aminek aztán soha nem vetted hasznát? Most csak annyit kell tenned, hogy nem jelölöd vissza, és elvileg már meg is szabadultál a napelemes ütvefúrót kínálgató szingapúri székhelyű cégek mailjeitől.

Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren
Hogy tetszett? Regisztrálj, és csak azt kapod, ami igazán érdekel!
Belföld
Külföld
Bulvár
Tech
Tudomány
Lepj meg!

Belépve nem neked kell a hírek után menned!*

*Hiszen a hírfolyamodba viszi a folyamatosan tanuló algoritmusunk Regisztrálok!
Még többet innen:
Nuus
Tetszett a cikk?

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
A következő cikkek betöltése folyamatban...