Üzlet

10 tulajdonság, amire minden menedzsernek szüksége van, de kilencven százalékukból hiányzik

  • Szerző:nuus
  • 2018.02.12 | 17:23

A Forbes újságírója, Liz Ryan szedte össze ezt a 10 nagyon fontos tulajdonságot, amik szerinte a vezető pozícióban lévő menedzserek nagy részéből sajnos hiányzik.

Forrás: Pixabay

Visszajelzés

Egy jó menedzser folyamatosan visszajelzést ad az alkalmazottainak és kollégáinak. Sőt, azt is kéri tőlük, hogy ők is adjanak visszajelzést neki. Ez egy olyan alapvető képesség, ami a legtöbb vezetőből fájdalmasan hiányzik. Pedig ezzel sokkal hatékonyabb, célorientáltabb és így jobb munka végezhető.

Fejlődés

Egy vezető menedzsernek be kell látnia, hogy a kollégáinak is kijár a fejlődés, ezért fontos, hogy támogassa őket a képességeik fejlesztésében. És az is nagyon fontos, ha időnként az ő nézőpontjukból is megvizsgálja a munkát, a folyamatokat.

Tájékozottság

Elméletileg minden menedzsernek tudnia és értenie kell, hogy ő és a csoport, amit irányít, hogyan és hol illeszkedik bele a nagyobb szervezti egységbe, aminek a része, és ismernie kell fő üzleti versenytársa piaci viselkedését is. Csakhogy a tapasztalat azt mutatja, hogy sok vezetőnek fogalma sincs minderről. Saját cégükről és az általuk irányított csoportról sokat tudnak ugyan, de nagyon keveset az iparágról, amiben tevékenykednek, a világról és az aktuális eseményekről.

Önreflexió

Ha rendelkezünk önreflexióval, akkor képesek vagyunk önmagunkat semlegesen érzékelni és elemezni, képesek vagyunk az önvizsgálatra, arra, hogy rákérdezzünk önmagunkra és a döntéseinkre. Csak így tudunk a további lépéseinket meghatározó következtetéseket levonni. Ha ez a képesség hiányzik valakiből, nem fog tudni konfliktushelyzeteket kezelni, és nem válik belőle jó vezető sem.

Megerősítés, felelősség

Egy jó menedzser tudja, hogyan ismerje el és erősítse meg a beosztottakat, és amikor hibáznak, akkor sem tolja le őket és nem is vádol.  Egy igazi vezető tudja és elfogadja az alkalmazottak hibáit, és nem problémát lát ezekben, hanem inkább lehetőséget a kollégák fejlődésére. Így vállal igazi felelősséget a többiekért, a csoportért.

Kiállás a többiekért

Egy jó menedzser kiáll az alkalmazottakért, például ha magasabb szintről olyan megbízás érkezik, ami nem kivitelezhető, nem megvalósítható. A vezető szembenéz a félelemmel, majd magabiztosan továbblép. Aki nem tud kiállni a kollégákért, aki nem tud bátran eléjük állni, amikor nyomás nehezedik rájuk, az nem lehet jó vezető, csak munkafelügyelő.

Karrierkép

Attól függetlenül, hogy egy adott menedzser milyen csapatot irányít, mindig figyelnie kell a saját karrierjére. Elvégre mindannyian független gazdasági egységek vagyunk. Legyen például saját hosszú távú karriertervük, amik egyáltalán ne függjenek attól, hogy épp hol és milyen pozíciót töltenek be.

Előítéletmentesség

Egy jó menedzser nem tesz különbséget az alkalmazottai között kor, etnikai háttér, vallási vagy politikai meggyőződés és személyiségtípus alapján sem, hanem nyitottan és türelmesen viselkedik mindenkivel. Egy igazi vezetőt nem jellemzik a hagyományos előítéletek, meg semmilyen más előítélet sem.

Bizalomépítés

Bizalom nélkül egyszerűen semmi sem működik. Ezért a jó vezető hamar kiépíti a bizalmat magával szemben és erős közösséget épít az általa irányított csoport tagjaiból. Sok vezető azzal ér el eredményt, hogy félelemben tartja a beosztottakat, például fenyegetéssel. De ez pont az ideális vezetés ellentéte.

Ne csak menedzser, ember is legyen!

Egy vezető menedzser az egy vezető menedzser, de ezen túlmenően az ideális működéshez arra is szüksége van, hogy ember maradjon, emberi legyen. Különösen akkor van nagy szerepe ennek, ha a topmenedzsment félelem-alapú taktikát követ. Ha nincs emberség, akkor vezetés sincs.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Sztárok
Majka csúnyán megalázta Curtist
  • szerző:nuus
  • 2024. 04. 16.