Üzlet

Így működik jól, na meg borzalmasan az influencer

  • Szerző:nuus
  • 2018.10.31 | 06:47

Ma már a csapból is ők folynak, rajtuk keresztül pedig a termékek, amelyeket reklámoznak. Látunk erre sok jó, de rengeteg rossz példát is.

Kép: 123rf

Nyers fordításban befolyásolót jelent, magyarul inkább véleményvezéreknek hívjuk őket, ami azért egy kicsit sántít. Egy véleményvezérről feltételeznénk, hogy az illetőnek van saját véleménye, ami nem mindig igaz. Jó esetben viszont az influencer legalább egyetért a termékkel, amit reklámoz a követőinek. Nézzük sorban, kinek éri meg rajtuk keresztül reklámozni, és hogyan lehet ezt jól csinálni. Ha egyáltalán élő ember áll, mögötte, mert azért itt is van átverés bőven.

Miért jó ez a cégeknek?

Hagyományos reklámfelületnek számítanak a televíziók, a rádiók, az újságok, az út menti órásplakátok, reggelig lehetne sorolni őket. Az influencerek előtt nem nagyon volt más a cégek kezében ezeken kívül, viszont mióta beindult a közösségi média, az influencerekkel olyan helyekre is eljutnak, ahova soha azelőtt. Vegyük példának Jolcsi nénit, akin keresztül a Telekom elérte a nyugdíjasokat az internettel.

Habár nem végeztünk kutatást, talán nem olyan bátor dolog azt állítani, hogy az idősebb generációk nem nagyon használják az internetet, vagy úgy egyáltalán számítógépet. Itt jött a képbe Jolcsi néni, aki simán szörföl a neten. Végül is hogy lehetne hatékonyabban megmutatni a nyugdíjasoknak az internet varázsát?

A legfontosabb: a reklám illeszkedjen az influencer tartalmához

Jocsi néni már pár éve youtuber volt, amikor megtalálta a Telekom, és alapból sok tartalmat töltött fel a saját korosztályának, tehát ez a reklám nagyon jól passzolt Jolcsi néni tartalmához.

Összességében elmondható, hogy azokon keresztül lehet ezt jól csinálni, akiknek van konkrét célcsoportjuk. Ilyenek például a techvideósok, a gamerek és a sminkvideósok. Ők amúgy is egy témával foglalkoznak, szóval könnyen beültethető a tartalmukba egy új laptop, vagy egy új sminkkollekció.

Az általános vloggerek viszont igazán nehéz helyzetben vannak, ugyanis nincs célcsoportjuk, aminek célzottan lehet reklámozni valamit. Magyarországon pedig lehetetlen kizárólag a YouTube reklámbevételéből megélni, tehát a vloggerek kénytelenek elfogadni azokat az ajánlatokat is, amelyek annyira nem illeszkednek a csatornájukhoz. Valószínűleg így született Unfield Pepsi kólás együttműködése is.

Vagy Radics Peti pankrációs akciója, aki alapból szinkronparódiákat készít, illetve viccet csinál kellemetlen Facebookos megnyilvánulásokból, na meg a saját üzeneteiből. Na meg az X-Faktoros szerencsétlenkedéseket is szánalmasból poénosra változtatja.

Viszont a pankrációs vonal annyira nem illik a megszokott tartalmába.

Persze ők közelébe sincsenek a legrosszabbnak, tehát nem rakják tele a csatornájukat reklámmal. Persze hogy mennyi a reklám, ez is kérdés, ha ebből kell megélned, gyakran sokkal többet beválallsz a bevételért, mint egy cég. Azt csak az eleve jómódban élők engedhetik meg maguknak, hogy nagyon válogatósak legyenek, mint Kendall Jenner, aki kapott is hideget-meleget, amikor szóvá tette, hogy nem kéne minden szponzornak lefeküdni. Ez látszik például Dukai Regina Insta profilján is, ahol minden szinten szinte minden megtalálható.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Regina Dukai (@reginadukai) által megosztott bejegyzés,

Nála tíz posztból nagyjából öt reklám, ami nem tesz jót az üzleti kapcsolatainak, végül is miért reklámozna egy cég nála, ha másnap már a konkurenciának hirdet? Ezen kívül a követői arcába folyamatosan csak reklámokat tol, ami nem biztos, hogy tetszik nekik.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Regina Dukai (@reginadukai) által megosztott bejegyzés,

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Regina Dukai (@reginadukai) által megosztott bejegyzés,

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Regina Dukai (@reginadukai) által megosztott bejegyzés,

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Regina Dukai (@reginadukai) által megosztott bejegyzés,

A legtöbb posztjához ugyan nincs odaírva, hogy “#reklám”, azért mi nem gondoljuk, hogy pénzzel fizetett a Villa Bagatelle-ben, sokkal inkább azzal, hogy folyamatosan posztolja, hogy ott reggelizik.

Az önjelölt influencerek őrületbe kergetik a luxushoteleket


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Életmód
Barbie nyugdíjas korba lépett
  • szerző:nuus
  • 2024. 03. 08.