Pénzügyek

Újra kell gondolni mindent, amit a tinikről tudtunk

  • Szerző:nuus
  • 2019.03.29 | 06:41

Telefonnal a kezükben születnek? Igen. Jobban tájékozódnak ettől az interneten? A Nielsen kutatása szerint nem. Sőt, a tinik türelmetlenebbek, mint az átlagos netező.

(kép: 123rf)

A tinikről viszonylag határozott képet festettek a generációs szakértők. A közkeletű vélekedés szerint remekül kezelik a mobileszközöket és a számítógépet, multimédiás és vizuális tartalmakra vágynak a neten, a vérükben van az informatika, és fontosak számukra a netes közösségi élmények. A Nielsen Norman Group új felmérése szerint ezeknek a bölcsességeknek egy részét ki kell dobni, ha az ember tiniknek tervez szolgáltatást vagy kampányt.

A száz, 13 és 17 éves kor közé eső felhasználó részvételével elvégzett usability vizsgálatot három lépcsőben bonyolították le. A három lépcsőben szimuláltak valós világbeli helyzeteket és feladatokat, megfigyelték a tiniket otthon és az iskolában, ahogy feladatok nélkül, maguk használják az internetet. Emellett interjúkat és fókuszcsoportos kutatásokat is végeztek. A résztvevőket az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és Ausztrália területéről válogatták ki, városi és vidéki, jómódú és hátrányos helyzetű egyaránt akadt közöttük. A teszt során 210 weboldalt és 30 gyakorta használt appot vizsgáltak meg, amelyek között a szórakoztató oldalaktól a kormányzati és e-kereskedelmi oldalak is megtalálhatók voltak.

Az első fontos tanulság, hogy a tinik sem csak úgy nyomogatják a telefonjukat, hanem céllal interneteznek. Igaz a célok között néha szerepel a valamivel eltölteni a következő tíz percet is. Az e-kereskedelemben betöltött szerepükre érdemes figyelni: gyakran nem vásárolnak, a kívánságlistájukat viszont eljuttatják a család fizetőképes tagjának.

Valamit javultak az eredmények

A tini netezőket több mint egy évtizede vizsgáló kutatócsapat szerint a fiatalok egyre jobban navigálnak az interneten. Ugyanakkor egyre könnyebben adják fel, könnyebben hoznak elhamarkodott döntéseket, az olvasási képességük pedig elmarad a felnőtteké mögött. A Nielsen jó példaként említi a kevés olvasással és áttekinthető dizájnnal rendelkező e-kereskedelmi oldalakat. A leginkább tiniriasztó lapokat viszont a kormány, a nonprofit szervezetek és az oktatási szervezetek gyártják le.

A jelentés szerint a tinédzsereket elérni vágyó oldalt úgy kell megírni, hogy tudjuk, nagyon türelmetlen emberek fogják használni. Akiknek ráadásul nem az erősségük az olvasás. A hatodikos általános iskolás szint az, amivel a legtöbb felhasználót el lehet érni. Emellett az interaktív elemek (kvíz, szavazás, játékok, megosztási lehetőségek) is segítenek, hogy több időt töltsenek az oldalon és ülepedjen az ott befogadott tartalom.

Mindeközben arra is kell figyelni, hogy a tinik ne érezzék azt, hogy lenézik őket. A gyerek szó például kerülendő. Hasznos tipp még, hogy a közösségi médiás megosztást elősegítő gombok mellett a link másolása opciót is fel kell kínálni. A tinik használnak linkeket, és van, hogy nem akarnak valamit ország-világgal megosztani. A további tanulságokért és a tervezési irányelvekért érdemes ellátogatni a Nielsen oldalára.

forrás: Fintechradar


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló