Vállalatok
A Netflix saját filmszínházakat vesz, otthagynád a kanapéd?
Néznél, mint a moziban, ha kimozdulnál otthonról.
A Los Gatosban székelő szórakoztatóipari óriás belép a mozis piacra: egy meg nem nevezett forrás szerint vetítőtermekbe invesztálna a Netflix. Már ki is nézte magának Mark Cuban moziláncát, a Landmark Theaters nevű hálózatot. Egyelőre még az árban nem tudtak megegyezni.
Hajmeresztő belegondolni, viszont logikus a lépés, hogy annak idején postán terjesztettek dvd-ket, most pedig már igazi popcornos moziélményt kínálnának.
Tavaly saját műsoraira nyolcmilliárd dollárt költött a Netflix, de az egyébként minőségi filmjeiket egyelőre moziban még nem játsszák. 2018-ban 80 vetítőtermet vennének, így bővítenék a közönségüket, és az Oscar-díj szempontjából is fontos a mozis jelenlét. A tartalomért felelős Ted Sarandos így fogalmaz:
Szeretnénk azonos esélyekkel indulni a nézők kegyeiért, a többi filmkészítővel hasonló platformon. Így jobb szemmel néznek majd a filmfesztiválokon is a munkáinkra.
És nem csak erről lehet szó: aki mozikat üzemeltet, az koncessziókat is értékesít. Bizonyos államokban étel és alkohol árusítása is megengedett a közönség számára. Nemcsak az otthon tévézőkben lát potenciált immár a cég: a nagyvásznon az ínyenc nézők számára kijönnek az apró részletek is, amibe szintén sokat feccöltek. Elég csak az Altered Carbon vizuális orgiájára gondolni, említi meg a Gizmodo.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.