Vállalatok

Mégis a Nike jött ki jól a Kaepernick botrányból, igencsak nőnek az eladások

  • Szerző:nuus
  • 2018.09.09 | 10:36

Hiába a botrány, a cipőégetés, a megosztó Colin Kaepernick hirdetés miatt, ha az embereknek emiatt a Nike jut az eszébe, amikor sportcipőt akarnak venni.

Kaepernick egy polgárjogi rendezvényen 2017 decemberében – Fotó: AFP PHOTO / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Matt Winkelmeyer

30 éves a Just Do It szlogen, és ahogy írtunk is róla, meglepetésre az erről szóló kampány arca Colin Kaepernick egy erősen megosztó amerikai focista lesz, aki ráadásul éppen csapat nélkül áll. Colin Kaepernick volt az első az első olyan játékos, aki a nemzeti himnusz előtt letérdelt a NFL meccsei előtt, ez békés tiltakozás a társadalmi igazságtalanság és a rendőrségi brutalitás ellen, ami az afro-amerikaiakat sújtja leginkább az USA-ban. A tiltakozást aztán rengeteg focista átvette, hatalmas botrány lett belőle, maga Trump elnök is nekiment Kaepernicknek.

Az amerikai fekete kisebbség azt kifogásolja, hogy a rendőrség általában előbb lő, és csak aztán kérdez, ha afro-amerikaival akad össze. Ezt azért eddig is mondták, de az okostelefonok miatt bizony már látni is, lehet hiszen gyakolatilag mindent rögzít valaki. Az indokolatlan rendőri fellépések és az ártatlan polgárok halála már több tüntetést és zavargást is eredményezett, ezután jött a sportolók, elsőként Kaepernick tiltakozása.

Nike hirdetés New Yorkban – Fotó: AFP PHOTO / Angela Weiss

Nyilván a tiltakozás, az esetek megítélése rendkívül megosztó téma az Egyesült Államokban, ezért is volt meglepő a Nike döntése. Régebben elképzelhetetlen volt, hogy egy politikai viták keresztüzében álló klub nélküli sportoló ekkora cég arca legyen, de az idők változnak, a cégek belemennek a politikai és társadalmi témákba is. Először úgy tűnt, ez rossz lépés volt, a Nike részvények mélyrepülésbe kezdtek, milliárdokat bukott ezzel a cég. Mégis úgy tűnik a Nike nyer a dolgon. Sokan úgy gondolták, hogy a  Nike / Kaepernick kampány csökkenti az eladásokat is, mert a részvények úgyis emelkedni kezdenek, ha jók az eladások, de ha már a cipőket se veszik emiatt, az bizony probléma lehet a cég számára.

Az Edison Trends digitális kereskedelmet vizsgáló vállalat szerint

31 százalékkal nőttek a Nike online vásárlásai kampány hatására.

Az Apex Marketing Group becslése szerint pedig a Kaepernick hirdetés

163 millió dolláros plusz média megjelenést eredményezett a botrány miatt,

vagyis nem csak hirdetéseket láttak az olvasók, hanem a hírek között látták a Nike nevét, a csapból is ők folytak. Úgy tűnik tényleg nincs egyértelműen rossz megjelenés, ha rólad beszélnek, egyszerűen te jutsz az eszébe a vásárlóknak.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló