Vállalatok
Mi ez a sok égő Nike cipő és mém? Colin Kaepernick miatt most 3,75 milliárd dollárt bukott a Nike
A rasszizmus-ellenes ex-irányító szereplése sokaknál húzta ki a gyufát.
Colin Kaepernick nevét akkor ismerte meg a nagyvilág, amikor meccs előtt, az amerikai himnusz alatt – tiltakozása jeleként – nem állt fel.
Ezt a húzást annak idején Donald Trump is kifogásolta. A sportoló 2016 óta többször is jelét adta nemtetszésének, most pedig a Nike kampányának élére állva hívja fel a figyelmet a rassszista visszaélésekre.
A sportszergyártó jubileumi
Just Do It
kampányának új arca miatt viszont máris sokan gyufát ragadnak, és lobbantják lángra Nike termékeiket.
…our Great American Flag (or Country) and should stand for the National Anthem. If not, YOU’RE FIRED. Find something else to do!
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) September 23, 2017
A 30 éves szlogent a maguk módján értelmezik a tiltakozók, akik a cég döntését elvitatják – illetve bújtatottan az Egyesült Államok elnöke mellett is kiállnak a gyújtogatásokkal. A lángoló cipőkről és tréningruhákról a felvételeket fel is pakolják a közösségi médiára. A Ladbible arról tudósít, hogy John Rich countryzenész hangmérnöke látványosan vágta le a pipás logót a zoknijáról.
Már a tőzsde is
érzékenyen reagált a történésekre: alig egy nap alatt 3,75 milliárd dollárt bukott a Nike a provokatív reklámarc kinevezésével.
First the @NFL forces me to choose between my favorite sport and my country. I chose country. Then @Nike forces me to choose between my favorite shoes and my country. Since when did the American Flag and the National Anthem become offensive? pic.twitter.com/4CVQdTHUH4
— Sean Clancy (@sclancy79) September 3, 2018
A tévében és a nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetésekhez lekötött NFL-sportolóhoz kapcsolódóan a NKE-részvények keddre virradóan 4 százalékot estek, ami valahol rímel Kaepernick idézetére:
Higgy valamiben, még ha emiatt fel is kell áldoznod mindent!
A játékos az utóbbi két évben nem állt profiként a pályára, inkább a Nike alkalmazottjaként, illetve társadalmi ügyekért munkálkodik, említi meg a Yahoo.
Az üzenet szörnyű
-legalábbis Trump szerint.
Our Soundman just cut the Nike swoosh off his socks. Former marine. Get ready @Nike multiply that by the millions. pic.twitter.com/h8kj6RXe7j
— John Rich (@johnrich) September 3, 2018
Szerintem rettenetes, amit üzennek ezzel a kampánnyal, és valószínűleg jó okkal teszik azt, amit tesznek. Szerintem nem kellene így célozgatniuk, főleg nem ilyen szörnyű üzenettel; sőt: egyáltalán nem kellene, hogy kimenjen ez az üzenet.
bölcsekedik Amerika első embere, akinek az egyik new yorki épületében bérel a cég előkelő üzletet – nem éppen aprópénzért.
Believe in something, even if it means sacrificing everything. #JustDoIt pic.twitter.com/SRWkMIDdaO
— Colin Kaepernick (@Kaepernick7) September 3, 2018
Az ex-mágnás szerint pont ilyen az ország is, mint ez a kampány: bizonyos szabadsága van mindenkinek arra, hogy azt csinálja, amit akar, még ha az más számára kellemetlen is.
Én személy szerint ezzel szembe helyezkedek.
Így tettek a rendőri szervek is, Amerika-szerte:
Nike-bojkottra szólították fel a szövetség tagjait.
De van olyan is, aki beállt a cég döntése mögé: a TMZ beszámol arról, hogy az NFL-játékos Tom Brady például támogatja a bevállalós kapmányt.
És a mémgyárat sem kell félteni:
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.