Vállalatok

Mi ez a sok égő Nike cipő és mém? Colin Kaepernick miatt most 3,75 milliárd dollárt bukott a Nike

  • Szerző:nuus
  • 2018.09.05 | 09:17

A rasszizmus-ellenes ex-irányító szereplése sokaknál húzta ki a gyufát.

Colin Kaepernick nevét akkor ismerte meg a nagyvilág, amikor meccs előtt, az amerikai himnusz alatt – tiltakozása jeleként – nem állt fel.

Always Ready?? @hidalgoj8 #NotBadForAVegan

A post shared by colin kaepernick (@kaepernick7) on

Ezt a húzást annak idején Donald Trump is kifogásolta. A sportoló 2016 óta többször is jelét adta nemtetszésének, most pedig a Nike kampányának élére állva hívja fel a figyelmet a rassszista visszaélésekre.

A sportszergyártó jubileumi

Just Do It

kampányának új arca miatt viszont máris sokan gyufát ragadnak, és lobbantják lángra Nike termékeiket.

A 30 éves szlogent a maguk módján értelmezik a tiltakozók, akik a cég döntését elvitatják – illetve bújtatottan az Egyesült Államok elnöke mellett is kiállnak a gyújtogatásokkal. A lángoló cipőkről és tréningruhákról a felvételeket fel is pakolják a közösségi médiára. A Ladbible arról tudósít, hogy John Rich countryzenész hangmérnöke látványosan vágta le a pipás logót a zoknijáról.

Már a tőzsde is

érzékenyen reagált a történésekre: alig egy nap alatt 3,75 milliárd dollárt bukott a Nike a provokatív reklámarc kinevezésével.

A tévében és a nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetésekhez lekötött NFL-sportolóhoz kapcsolódóan a NKE-részvények keddre virradóan 4 százalékot estek, ami valahol rímel Kaepernick idézetére:

Higgy valamiben, még ha emiatt fel is kell áldoznod mindent!

A játékos az utóbbi két évben nem állt profiként a pályára, inkább a Nike alkalmazottjaként, illetve társadalmi ügyekért munkálkodik, említi meg a Yahoo.

Az üzenet szörnyű

-legalábbis Trump szerint.

Szerintem rettenetes, amit üzennek ezzel a kampánnyal, és valószínűleg jó okkal teszik azt, amit tesznek. Szerintem nem kellene így célozgatniuk, főleg nem ilyen szörnyű üzenettel; sőt: egyáltalán nem kellene, hogy kimenjen ez az üzenet.

bölcsekedik Amerika első embere, akinek az egyik new yorki épületében bérel a cég előkelő üzletet – nem éppen  aprópénzért.

Az ex-mágnás szerint pont ilyen az ország is, mint ez a kampány: bizonyos szabadsága van mindenkinek arra, hogy azt csinálja, amit akar, még ha az más számára kellemetlen is.

Én személy szerint ezzel szembe helyezkedek.

Így tettek a rendőri szervek is, Amerika-szerte:

#Repost …..@ScotPresler #NikeBoycott #TruthInNews

A post shared by Sharon Drew Former @Trump_Girl (@kitchigiwah) on

Nike-bojkottra szólították fel a szövetség tagjait.

via GIPHY

De van olyan is, aki beállt a cég döntése mögé: a TMZ beszámol arról, hogy az NFL-játékos Tom Brady például támogatja a bevállalós kapmányt.

És a mémgyárat sem kell félteni:

To funny not to post #dead #nikeprotest #lmfao #nikeboycott #tofunny

A post shared by Ben Casillas (@lostboy_bennyc) on


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló