Vállalatok

Ennyit késik majd a rendelt csomagod a Black Friday akciók idején

  • Szerző:nuus
  • 2018.11.09 | 14:22

Csúszik-e megint a kiszállítás? A novemberi Black Friday rohama állítólag megveri idén itthon a decemberi karácsonyi rohamot is.

123rf.com

A november a fizetési rendszerek és az e-kereskedelmi plaformok terhelési tesztjének a hónapja, meg persze a házhoszállító futárcégeké. Ez nem valami informatikai népszokás, csak az összes karácsony tájára időzített akció ilyenkor van.

Az Extreme Digital idén november 16-én rendezi meg a Black Fridayt. A hazai üzletek negyven százaléka az amerikai Black Friday (november 23.) előtt rendezi meg a saját akcióját, hatvan százalék igazodik az amerikai időponthoz. Emellett még vannak egyéb színű egyéb napjai is a hétnek, amelyek szintén novemberre vannak időzítve és szintén a vásárlásról szólnak.

A GKI Digital felmérése szerint idén a webáruházak 80 százaléka is kínálhat Black Friday akciót. A tavalyi adatok szerint akkor a boltok 62 százalékában volt leárazás.

Az Extreme Digital sajtótájákoztatóján a Várkonyi Balázs arról beszélt, hogy idén várhatóan magasabb lesz a novemberi forgalom, mint a decemberi. Azaz a Black Friday lenyomja a hagyományos karácsonyi bevásárlási szezont. A cég az idei évben azt vállalja, hogy üzleteiben személyesen legfeljebb öt napon belül át lehet venni a megrendelt termékeket. Ez azzal összemérve érdekes, hogy az eNET felmérése szerint tavaly átlagosan négy napot csúszott a novemberben vásárolt csomagok kiszállítása a futárszolgálatoknál.

A Black Friday fintech vonatkozása az is, hogy a hazai vásárlók döntő többsége egyelőre a készpénzes vagy az átvételkor történő bankkártyás fizetést részesíti előnyben. Nagy kérdés az, hogy mit kellene tennie a fizetési szolgáltatóknak és az e-kereskedőknek ahhoz, hogy ez változzon.

Ez mind semmi Kínához képest

Míg az európai és amerikai fizetési rendszereken is dollármilliók fognak keresztül ömleni, van egy másik novemberi alkalom, ami még nagyobbat szól.

A kínai e-kereskedelem 11.11-én tartja a szinglik napját,

ami mindig hatalmas akciókkal és óriási forgalommal jár. Az idei évben azt várják, hogy újabb rekordot dönt meg a vásárlóünnepi forgalom. Ez különösen annak fényében nagy dolog, hogy tavaly több mint 25 milliárd dollár értékben vásároltak a kínaiak ezen a napon.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló