Vállalatok
Milliárdokat költünk divatra: tudod, kinél költöttünk a legtöbbet 2018-ban? A Nike, a Zara vagy a H&M a befutó?
Itt a lista a gigászokról, akik a szektor 97 százalékát fölözik le.
Gondoltad volna, hogy a divatipar profitjának 97 százalékát pár nagy cég teszi zsebre? De nem csak a Nike, az Adidas és a H&M miatt gatyásodunk le: a McKinsey & Company által összeállított, naprakész lista tartalmaz jó pár, számunkra szokatlan nevet is.
A Global Fashion Index című dolgozat gazdasági szempontból szemlézi a csúcs márkákat, melyek közt a Zara is ott figyel.
2017-ben már megtanultuk, hogy a méret az, ami meghatároz. És ez most is beigazolódott. Ha már nagy nem lehetsz, akkor jobb, ha rugalmassá válsz.
kezdődik a tanulmány. Akik fel se kerültek az első húsz közé, azok az online forgalmazók és az amerikai áruházak zöme – pedig az utóbbiak egy évtizede még meghatározónak számítottak. A tizedik helyig vitte a Kering, mely konglomerátum alá tartozik a
Gucci, az Alexander McQueen és a Balenciaga.
A cégcsoport 943 millió dollár nyereséget rakott össze idén, köszönhetően a brit királyi családnak is.
Az Y-generáció, és főleg a tinik a Guccit igencsak felkapták mostanában. Őket előzi a Kanye Westtel erősítő
Adidas
1,06 milliárd dollárral. Ugyanennyit hozott a konyhára a Ross Stores, akiket egy hajszállal előz be a Richemont – azaz
a Cartier, a Chloé és a Net-a-Porter
forgalmazója. Az ékszereket és órákat (Vacheron Constantin, IWC és Schaffhausen, többek közt) is árusító cég 1,07 milliárddal lett beljebb idén.
Hatodik lett a Moschinoval tavasszal fúzióra lépő svéd H&M (1,28 milliárddal): a fast fashion zászlóshajó a botrányok ellenére is jól teljesített.
View this post on Instagram
?❤️ @gigihadid in #HMOSCHINO. The collection with @MOSCHINO will be launched 8 Nov 2018.
A francia luxusmárka, a Hermés (1,35) idén Kínában kaszált nagyot, illetve a TJX Companies – a TJ Maxx és a Marshalls révén – a leárazásaival Amerikában szintén nagyot ment (1,97).
A bronzérmet a LVMH vitte, a
Louis Vuitton, Givenchy, Dior és Marc Jacobs
termékekkel. A luxus párizsi főhadiszállás 2018-ban 2,33 milliárd zöldhasúval gyarapodott.
A dobogó második helyén a győzelemistennő nevét találjuk. A hárommilliárdot hozó
Nike
nemcsak a tengerentúli sportruházattal hízott ekkorára, de világszerte is tartotta népszerűségét. Versenytársát, a német Adidast messze maga mögött hagyta a Kaepernicket bátran kampánya arcának választó óriás.
Believe in something, even if it means sacrificing everything. #JustDoIt pic.twitter.com/SRWkMIDdaO
— Colin Kaepernick (@Kaepernick7) September 3, 2018
A csúcson egy szövetség csücsül: az Inditex, mely a
Zara, a Massimo Dutti és a Pull & Bear
szállítója. A négymilliárddal hasító spanyol gigász Amancio Ortega aranytojást tojó tyúkja, aki az ország északi részében, 1975-ben nyitotta meg első Zara-üzletét. Azóta már kétezer boltja üzemel, 96 országban, tájékoztat a Business Insider.
View this post on Instagram
Day pieces are elevated by intricate embelishment and patterns to make the statement of the night
Nyitókép: 123rf.com
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.