Vállalatok

Milliárdokat költünk divatra: tudod, kinél költöttünk a legtöbbet 2018-ban? A Nike, a Zara vagy a H&M a befutó?

  • Szerző:nuus
  • 2018.12.10 | 13:43

Itt a lista a gigászokról, akik a szektor 97 százalékát fölözik le.

Gondoltad volna, hogy a divatipar profitjának 97 százalékát pár nagy cég teszi zsebre? De nem csak a Nike, az Adidas és a H&M miatt gatyásodunk le: a McKinsey & Company által összeállított, naprakész lista tartalmaz jó pár, számunkra szokatlan nevet is.

 

View this post on Instagram

 

This look, this vibe… We’re loving it! ✨ @torontoshay #HM #HMxME #regram ?: @skovro_visuals Faux fur coat: 0668004001

A post shared by H&M (@hm) on

A Global Fashion Index című dolgozat gazdasági szempontból szemlézi a csúcs márkákat, melyek közt a Zara is ott figyel.

2017-ben már megtanultuk, hogy a méret az, ami meghatároz. És ez most is beigazolódott. Ha már nagy nem lehetsz, akkor jobb, ha rugalmassá válsz.

kezdődik a tanulmány. Akik fel se kerültek az első húsz közé, azok az online forgalmazók és az amerikai áruházak zöme – pedig az utóbbiak egy évtizede még meghatározónak számítottak. A tizedik helyig vitte a Kering, mely konglomerátum alá tartozik a

Gucci, az Alexander McQueen és a Balenciaga.

A cégcsoport 943 millió dollár nyereséget rakott össze idén, köszönhetően a brit királyi családnak is.


Az Y-generáció, és főleg a tinik a Guccit igencsak felkapták mostanában. Őket előzi a Kanye Westtel erősítő

Adidas

1,06 milliárd dollárral. Ugyanennyit hozott a konyhára a Ross Stores, akiket egy hajszállal előz be a Richemont – azaz

a Cartier, a Chloé és a Net-a-Porter

forgalmazója. Az ékszereket és órákat (Vacheron Constantin, IWC és Schaffhausen, többek közt) is árusító cég 1,07 milliárddal lett beljebb idén.

Hatodik lett a Moschinoval tavasszal fúzióra lépő svéd H&M (1,28 milliárddal): a fast fashion zászlóshajó a botrányok ellenére is jól teljesített.

 

View this post on Instagram

 

?❤️ @gigihadid in #HMOSCHINO. The collection with @MOSCHINO will be launched 8 Nov 2018.

A post shared by H&M (@hm) on

A francia luxusmárka, a Hermés (1,35) idén Kínában kaszált nagyot, illetve a TJX Companies – a TJ Maxx és a Marshalls révén – a leárazásaival Amerikában szintén nagyot ment (1,97).

A bronzérmet a LVMH vitte, a

Louis Vuitton, Givenchy, Dior és Marc Jacobs

termékekkel. A luxus párizsi főhadiszállás 2018-ban 2,33 milliárd zöldhasúval gyarapodott.

A dobogó második helyén a győzelemistennő nevét találjuk. A hárommilliárdot hozó

Nike

nemcsak a tengerentúli sportruházattal hízott ekkorára, de világszerte is tartotta népszerűségét. Versenytársát, a német Adidast messze maga mögött hagyta a Kaepernicket bátran kampánya arcának választó óriás.

 

A csúcson egy szövetség csücsül: az Inditex, mely a

Zara, a Massimo Dutti és a Pull & Bear

szállítója. A négymilliárddal hasító spanyol gigász Amancio Ortega aranytojást tojó tyúkja, aki az ország északi részében, 1975-ben nyitotta meg első Zara-üzletét. Azóta már kétezer boltja üzemel, 96 országban, tájékoztat a Business Insider.

 

View this post on Instagram

 

Day pieces are elevated by intricate embelishment and patterns to make the statement of the night

A post shared by ZARA Official (@zara) on

Nyitókép: 123rf.com


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló