Autó
Mostantól a Mercedes szintjét célozza meg a Dacia
A BMW és a Mercedes modelljeire jellemző árrés elérésére törekszik a Dacia.
A Renault konszern belépő autómodelljének számító Dacia évek óta kiváló eredményekkel büszkélkedhet, ami különösen a Renault Oroszországból való kényszerű távozása óta komolyan támogatja a konszern profitcéljainak elérését. Ezért is különösen ambiciózus bejelentés, hogy a Dacia jelenlegi 10 százalékos árrését Luca de Meo vezérigazgató 2030-ra 15 százalékra növelné. Ez a profitráta viszont már a BMW és a Mercedes szintű márkák sajátja – írja az Autonews.
A Dacia 2004 óta gyártja a Logan nevű alsó-középkategóriás autóját
a Renault marokkói, brazíliai, törökországi, oroszországi, kolumbiai, iráni és indiai gyáraiban. A pick-upot emellett Dél-Afrikában, Pretoriában is gyártják, Nissan márkanév alatt. A Renault-Nissan meglévő technológiájából dolgozó és a romániai valamint a marokkói, alacsonyabb gyártási költségekből profitáló Logant
kezdetben ötezer eurónál is olcsóbban kínálta a Renault konszern.
A Dacia most szintet ugrana: a jövedelmezőbb kompakt szegmensben már kapható a hétüléses Jogger crossoverjük, majd 2024-ben jön a Bigster. Mellette 2030-ig még két kompakt kocsi várható. Denis Le Vot, Dacia vezérigazgató, a Renault-Nissan szövetség vezetője, a Dacia feljebb pozicionálását úgy jelentette be, hogy mostantól
nem csak az alacsony árra, hanem az ár-érték arányra fókuszálnak.
A Dacia a kevés gyártó egyikeként idén is növekedni tudott – többek közt a Spring nevű elektromos mininek köszönhetően.
Húszezer eurót adott valaki Ceauşescuék kocsijáért – nem egy Dacia volt
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.