Bűnügy

Új trükkel próbálják ellopni egy magyar bank ügyfeleinek pénzét

  • Szerző:nuus
  • 2021.09.22 | 10:59

A csalás sorozat ezúttal a CIB bank ügyfeleit érinti.

Csalók ügyintézőnek kiadva magukat próbálnak telefonon bizalmas banki adatokhoz jutni. A csalás elleni figyelmeztetést kiadó CIB Bank jelezte: soha nem kérnek telefonon vagy más kommunikációs csatornán

titkos azonosítót, kódot vagy számlaadatokat.

A magukat banki ügyintézőnek álcázó csalók gyanús pénzmozgások észlelésére hivatkoznak. Elkérik az ügyfél bankkártya-adatait, majd megkérik, hogy emelje a kártyához tartozó limitet. Megkérdezik a hitelesítő kódját, és kérik, hogy engedélyezze számítógépén egy távoli segítségnyújtásra alkalmas szoftver telepítését. Előfordulhat az is, hogy az ügyféllel egy

„biztonságosnak” nevezett bankszámlára utaltatják a pénzét

azzal, hogy saját számlája „éppen támadásnak van kitéve”. Bár a pénzintézetek szolgáltatásuk részeként rendszeresen keresik ügyfeleiket e-mailben és telefonon, soha nem kérik el ügyfeleiktől az összes titkos azonosítót – írja a CIB. A bank kéri, hogy gyanús telefonhívásoknál azonnal bontsuk a vonalat. Ha illetéktelenek mégis hozzájutottak banki adatainkhoz, akkor

azonnal vegyük fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal,

egyúttal tegyünk rendőrségi feljelentést is. Ha a bankkártya adatok jutottak jogosulatlan személyek birtokába, a kártyát azonnal le kell tiltani.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló