Bűnügy
Új trükkel próbálják ellopni egy magyar bank ügyfeleinek pénzét
A csalás sorozat ezúttal a CIB bank ügyfeleit érinti.
Csalók ügyintézőnek kiadva magukat próbálnak telefonon bizalmas banki adatokhoz jutni. A csalás elleni figyelmeztetést kiadó CIB Bank jelezte: soha nem kérnek telefonon vagy más kommunikációs csatornán
titkos azonosítót, kódot vagy számlaadatokat.
A magukat banki ügyintézőnek álcázó csalók gyanús pénzmozgások észlelésére hivatkoznak. Elkérik az ügyfél bankkártya-adatait, majd megkérik, hogy emelje a kártyához tartozó limitet. Megkérdezik a hitelesítő kódját, és kérik, hogy engedélyezze számítógépén egy távoli segítségnyújtásra alkalmas szoftver telepítését. Előfordulhat az is, hogy az ügyféllel egy
„biztonságosnak” nevezett bankszámlára utaltatják a pénzét
azzal, hogy saját számlája „éppen támadásnak van kitéve”. Bár a pénzintézetek szolgáltatásuk részeként rendszeresen keresik ügyfeleiket e-mailben és telefonon, soha nem kérik el ügyfeleiktől az összes titkos azonosítót – írja a CIB. A bank kéri, hogy gyanús telefonhívásoknál azonnal bontsuk a vonalat. Ha illetéktelenek mégis hozzájutottak banki adatainkhoz, akkor
azonnal vegyük fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal,
egyúttal tegyünk rendőrségi feljelentést is. Ha a bankkártya adatok jutottak jogosulatlan személyek birtokába, a kártyát azonnal le kell tiltani.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.