Divat

Na végre, tilos lesz az eladatlan francia luxuscikkeket megsemmisíteni

  • Szerző:Erzsi
  • 2019.06.11 | 07:46

Milliókat érő ruhák, cipők és kiegészítők sorsa dőlt most el.

2017-ben sokkolta a világot, hogy a Burberry nagyjából 28 millió fontnyi értékű, eladatlan árut semmisített meg abban az évben. Nemcsak a brit márka él ezzel a szomorú gyakorlattal: sajnos világméretűre rúg ez a fajta pazarlás.

 

View this post on Instagram

 

Earlier this week, the government of France announced that they will ban the destruction of unsold merchandise – including clothing, footwear and accessories – in the next 4 years. The announcement cited £576 million of new, unsold products being disposed of in France on an annual basis. In fashion, the incineration of garments has been a hot topic since Burberry admitted to burning over £28 million of stock in an effort to protect brand image and exclusivity. We’re pleased to see the French government take action on this kind of corporate behaviour. Regulations like these not only prevent the destruction of new and perfect condition clothes, they also discourage brands from overproducing, thereby preventing garments from ending up in landfill. 🔥 🗑 👕 We want to see this kind of policy implemented by more countries and governments, so if you aren’t based in France, tweet, tag, or email your representatives and let them know that you want them to ban the destruction of unsold merchandise in your country. #FashionRevolution #WhoMadeMyClothes

A post shared by Fashion Revolution (@fash_rev) on

A Burberry ígéretet tett, hogy kíméletesebben fog eztán működni: szőrmét például már nem használ, és a visszamaradt termékektől sem szabadul meg a korábbi módon.

 

View this post on Instagram

 

Today is #WORLDOCEANSDAY, and we want to talk about clothing #microfibrepollution 👕🥤 In 2017, the @EllenMacarthurFoundation’s report, “A New Textiles Economy” cited the International Union for Conservation of Nature revealing that washing our clothing releases around half a million tonnes of microfibre plastic into the ocean on an annual basis. This figure is 16 times higher than the damage done by microfibres in cosmetic products. In the UK, our Environmental Audit Committee uncovered the damage done by microbeads in beauty products and successfully banned the sale of these in 2018. Now, we need our legislators to take action on the clothing problem, and for brands to seriously address the consequences of plastic clothing. This year’s World Oceans Day campaign is hooked on the message that #TogetherWeCan🌊, so let’s use our voices to demand change. You can watch a video by the @storyofstuff to learn more about the issue, and sign their petition to stop microfibre pollution now. (Find the link on our insta story) And, hold policymakers accountable! DM, tweet, or email your politicians ask them what they’re doing to address microplastic pollution. ⁉️ #FashionRevolution #WhoMadeMyClothes #TogetherWeCan

A post shared by Fashion Revolution (@fash_rev) on

Június 4-én a francia miniszterelnök bejelentése is reményre adott okot: a gazdára nem talált holmik megsemmisítését ugyanis be fogja az ország tiltani.

via GIPHY

Edouard Philippe beszámolt arról is, hogy évente 650 millió eurónyi áru megy pocsékba, ami veszteséget az elkövetkezendő négy év során minimalizálni fognak.

A túltermelés visszafogása is a stratégia része, illetve az újrahasznosításra is nagyobb hangsúlyt fognak helyezni. Az Environmental Audit Committee jelentése szerint több millió tonna cuccról van szó, amitől évente a divatházak megszabadulnak.

Párizs egyértelműen a divat fővárosa, tehát lehetőleg itt dőljön el, hogy a klímaváltozást előmozdító hulladéktelepeken végzezzék-e az üzletek polcain maradt, kifogástalan állapotú termékek, vagy sem.

 

View this post on Instagram

 

REPOST @toeythawara @ninabotzen @ud_awat @kamolned @suggamonkey @carlotabruna @notep @disfordazzle @emsladedmondson As a global campaign, #FashionRevolution engages with all stakeholders and changemakers across the supply chain. We firmly believe that the more people who ask #whomademyclothes, and partake in our campaign year-round, the more brands and producers will do to ensure the safety and wellbeing of their workers. That’s why we believe influencers have an important role to play in educating their communities about how we can each make a difference. Here, we’re shining a light on a few of the influencers who participated in Fashion Revolution week. You can read more about people within the fashion and social media realms and how they’re using their platform for positive action on our blog. Check out the ‘Power of Influence’ series at the link in our story! Who are your favourite influencers? And which influencers do you want to see addressing fashion’s social and environmental impact? Shout them out in the comments! 💫

A post shared by Fashion Revolution (@fash_rev) on

A francia kormány szeretné, ha több ország is hallatná a hangját ebben az “égető” kérdésben, teszi hozzá a dazeddigital.com.

Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Film
Itt egy friss trailer a Bad Boys 3-hoz
  • szerző:nuus
  • 2019. 11. 06.