Egészség

Hosszú életre vágysz? Ezeket az italokat hanyagold!

  • Szerző:Erzsi
  • 2019.09.04 | 16:45

Még szép, hogy a cukros üdítőkkel kell kezdened... Az európai tudósok hasonlóan kímélnék a szervezetedet, mint az amerikaiak.

Már párszor ráhúzták a vizes lepedőt a szénsavas üdítőkre – 2019 februárjában például az American Heart Association tette meg. Most európai kutatók mondják ki, hogy a lónyál bizony rossz. Egy szeptember 3-án napvilágot látott kutatás 450 ezer alanyt vizsgált, melynek elkészítésében ír, spanyol, franca és német szakemberek is közreműködtek.

via GIPHY

A kontinens tíz országának elmúlt 19 évét vették górcső alá, és azt látták, hogy aki napi szinten két pohárnál több szénsavas üdítőt megiszik, az bizony már az életével játszik. Aki viszont egy hónapban alig egy flakonnal hajt fel, az látványosan egészségesebb marad. A résztvevők egyike sem volt rákos vagy cukorbeteg, de szív- és érrendszeri panaszokkal sem küzdött még, amikor a vizsgálat elindult. A tanulmány megerősítette, hogy a kettőnél több pohár cukros ital a nők és férfiak emésztőrendszerét egyaránt megterheli. A diétás verzió viszont a keringésnek tesz be.

via GIPHY

A kutatásban részt nem vevő, atlantai Dr. Sharon Horesh Bergquist szerint az emésztési adatok igencsak érdekesek, ugyanis kiolvasható belőlük, hogy a magas vércukorszint és a cukorbevitel károsítja a bélfalat. A szivárgóvá váló emésztőrendszer és a vele járó, sérült immunrendszer belső gyulladásokhoz vezethet, ami a jótékony bélbaktériumokat is érinti, fejti ki az Emory University School of Medicine professzora.

A kutatás kihozta, hogy az édesítőszeres üdítőktől a Parkinson-kór esélye megnő, ám sem a rák, sem az Alzheimer-kór kialakulásával nem mutatott szoros összefüggést a diétás verziók fogyasztása.

Egy pohár itt 2,5 dl-nek felel meg, egy flakon pedig 3,55 decis mennyiségnek. Korábbi kutatások már demencia, elhízás és anyagcserezavar veszélyét is felvázolták. Egy idén júliusban készült francia tanulmány a daganatos megbetegedésekkel is összefüggésbe hozta az üdítőket: szerintük átlagosan 18 százalékkal növelik a tumor kialakulását a cukros italok; a mellrákét 22-vel.

Rahaf Al Bochi táplálkozási szakértő azt tanácsolja, hogy ha szénsavat kívánunk, azt lehetőleg ízesítetlen szóda formájában vegyük magunkhoz, de természetes áfonya- vagy gránátalma lével is fogyaszthatjuk. A legjobb az volna, ha végleg le tudnánk tenni, ugyanis ez a habzó vegyület a szájunkba érve a fogzománcot roncsolja.

via GIPHY

Az édesség utáni vágyunkat legjobb volna rost- és vitamindús gyümölcsökkel kielégítenünk, melyek lassabban is szívódnak fel. Egy kéthetes cukormentes kihívást is bevállalhatunk: ennyi idő alatt átkalibrálódik az íz-érzékelésünk. Ugyanígy a koffeint is megvonhatjuk – helyette antioxidánsokban szintén dúskáló teával érjük be, javasolja a CNN oldalán Drayer.

via GIPHY

Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Tech
Okosvécé készült macskáknak
  • szerző:nuus
  • 2019. 10. 30.