Infotech

Felejtsd el a Snap szemüvegét, itt a legmenőbb szemüvegcég

  • Szerző:nuus
  • 2017.06.04 | 08:13

A Snap okosszemüvege is izgalmas, de több ember életét változtathatja meg az a startup, ami kényelmes, internet előtt végezhető tevékenységgé teszi a szemüvegvásárlást.

Fotó: Alexis Lamster CC-BY

Szemüveges vagy? Akkor tudod, hogy egy csomó apró szívással jár. Az egész a látótér sarkában, a lencsén lévő apró maszatokkal kezdődik, a reggeli szemüvegkereséssel folytatódik, és olyan dolgokban csúcsosodik ki, hogy szemüveget szinte lehetetlen online venni. És ettől még a szemüveg csodás találmány, gyönyörű kereteket lehet találni, meg látni úgy általában jó dolog.

A vásárlási élményen viszont lehet javítani. Erre már több cég rájött a kínai Firmootól kezdve az iszonyú menő amerikai Warby Parkerig. Például azt is felismerték, hogy az emberek szeretik a neten tallózni a kereteket, nem csak az érdekli őket, hogy nagyjából melyik márkákat lehet kapni egy-egy optikában.

A startupként működő Warby Parker tovább is ment. Ha a vásárló feltöltött egy beszkenelt vagy befotózott szemvizsgálati papírt, akkor a neten keresztül dioptriás szemüveget is hajlandó volt eladni. Most pedig az orvosi vizsgálatot is központosítani próbálja.

Fotó: Alexis Lamster CC-BY

A cég által tesztelt Prescription Check nevű alkalmazás húsz perc alatt végigvezeti a felhasználót egy hosszadalmas, képernyő előtt elvégezhető szemvizsgálaton. Ennek a végén egy orvos még ránéz arra, hogy az app milyen értékelet állapított meg, és ha rendben lévőnek találja, akkor személyes vizsgálat nélkül is vehet szemüveget a vásárló.

A teszt üzemmódban műkdő vizsgálat egyelőre csak négy amerikai államban érhető el. Ráadásul csak 18 és 40 közé eső, visszatérő vásárlók vehetnek részt benne. Azaz a cégnek a kezében lesz egy orvosi vizsgálat eredménye, amihez hozzá tudja mérni a szoftveres vizsgálat eredményeit.

A startupnak nem lesz egyszerű dolga, a szemvizsgálatot végző szemészek – bocsánat a szóviccért – nem nézik jó szemmel, hogy ki akarják szorítani őket az üzletből.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló