A dinókat elpusztító meteor az okozója a tenger alatti vulkánkitöréseknek is, egy friss tanulmány szerint

• 2018.02.08 | 17:53

Persze csak állítólag, mert a tudósok mindig mindenen vitatkoznak. Ráadásul ez a kérdés nem először bukkan fel, most azok hallatták a hangjukat, akik szerint ez a tudományos igazság.

Nagyjából 66 millió évvel ezelőtt egy aszteroida zuhant a Földre, és a becsapódás oka volt többek között az is, hogy az akkori élővilág háromnegyede kipusztult, és óriási káosz uralta el a világot hosszú időkre. A 170 kilométer átmérőjű meteor a Yucatán-félszigetnél csapódott be, létrehozva így a Chicxulub-krátert. Egy most megjelent tanulmány azonban mást is állít a dinók kihalása mellett, amit ez a közepes méretű égitest becsapódása okozott. Például, hogy sokkal nagyobb pusztítást végzet a gigantikus kődarab, mint azt eddig tudtuk.

A becsapódást követően a Föld egy időre sötétbe borult, és 45 fokot esett a hőmérséklet is. Az óceánok mélyén vulkánok alakultak ki, amik szokatlanul erős kitöréseket produkáltak, elsavasítva a vizeket, és még nagyobb pusztítást végezve, mint addig azt feltételeztük, állítja a tanulmány, hozzátéve azt is, hogy a mai óceán mélyi kitörések is ennek réges-régi becsapódásnak a következményei. De hogy ezt százszázalékos biztonsággal állíthassák, és a pusztítás valódi méretét pontosan meghatározzák, további kutatásokra lesz szüksége a kutatóknak, akiknek azonban nem mindenki osztja a véleményét.