Autó

Ezekre az elektromos autókra kell figyelnünk a következő pár évben

  • Szerző:nuus
  • 2017.01.08 | 17:52

Összeszedtük a legígéretesebb modelleket, amik full elektromosak, és várhatóan 2017/2018 folyamán gördülnek majd ki a gyárból. Aki kinyomtatja a cikket, még autós kártyákat is csinálhat belőlük!

Audi e-tron

  • megjelenés: 2018.
  • teljesítmény (le): 496
  • gyorsulás 0-100 km/órára (másodperc): 4,6
  • végsebesség (km/óra): 210
  • hatótávolság (km): kb. 500

Egy sor elektromos és hibrid tanulmányautó után az Audi bejelentette, hogy 2020-ra három teljesen elektromos autó érhető majd el a termékskálájukban. Ezek közül az első egy SUV, amit sokáig Q6 e-tronnak neveztek, de végül simán Audi e-tron néven lesz majd kapható és 50 perces teljes feltöltési időt ígér mellé a német cég.

Aston Martin RapidE

  • megjelenés éve: 2017.
  • teljesítmény (le): 550/1000 (utóbbi a super sport verziónál)
  • gyorsulás 0-100 km/órára (másodperc): ?
  • végsebesség (km/óra): ?
  • hatótávolság (km): 320+

Az angol gyártó a 2014-es Rapide S modellből készít elektromos verziót, aminek csak a nevén csavarnak egy betűt, de a kinézete lényegében ugyanaz lesz. Az autó egy töltéssel kicsit több, mint 300 kilométert tud majd megtenni, ami nem túl acélos, már ha azt nézzük, mit ígérnek a versenytársak. Ennek ellenére prémium márkáról van szó, amit körülbelül 200000 font ellenében dobnak majd a vásárlók után.

Faraday Future FF91

  • megjelenés éve: 2018.
  • teljesítmény (le): 1050
  • gyorsulás 0-100 km/órára (másodperc): 2,39
  • végsebesség (km/óra): ?
  • hatótávolság (km): 620+

A Faraday Future az idei CES-re tartogatta a nagy bejelentését, le is leplezték az FF91-et. A cég már előzetesen is azt ígérte, hogy egy Tesla Killert tesz majd le az asztalra, és az általuk közölt adatok alapján valóban erős kihívóról van szó, főleg, ami az akkumulátorokat és a teljesítményt illeti. A futurisztikus forma is nagyon tetszetős, nagyon megnéznénk közelről ezt az autót! Már ha a cég nem megy csődbe 2018-ig…

Jaguar I-PACE

  • megjelenés éve: 2018.
  • teljesítmény (le): ?
  • gyorsulás 0-100 km/órára (másodperc): ?
  • végsebesség (km/óra): ?
  • hatótávolság (km): ?

Nagyon keveset tudunk még a Jaguar elektromos SUV-járól, a hivatalos bemutató esemény majd csak 2017-ben lesz valamikor, eddig csak tanulmány videókat mutogattak róla, a gyártás megkezdését pedig 2018 végén tervezi az angol márka. Az eddigi képeken mindenesetre jól néz ki az I-PACE. Ezen kívül viszont csak kérdőjelek vannak. Ha ez most tényleg egy autós kártya lenne, nem is tudnánk eldönteni, hogy szinte semmit nem ér, vagy ez a Jolly Joker.

Lucid Air

  • megjelenés éve: 2018.
  • teljesítmény (le): 1000
  • gyorsulás 0-100 km/órára (másodperc):2,5
  • végsebesség (km/óra): ?
  • hatótávolság (km): 600

A Faraday Future mellett ez a gyönyörű luxus sedan tűnik a Tesla másik nagy kihívójának. Szintén 2018-ra ígérik a gyártás megkezdését, a teljesítményt és az egy töltéssel megtehető kilométerek számát tekintve pedig csúcskategóriás modellről van szó. Már az áráról is vannak hírek: 100000 dollár körüli összeget mutat majd a számla egy év múlva.

Mercedes-Benz Generation EQ

  • megjelenés éve: ?
  • teljesítmény (le): 408
  • gyorsulás 0-100 km/órára (másodperc): 5
  • végsebesség (km/óra): ?
  • hatótávolság (km): 300 (alapmodell) – 500

A Mercedes elektromos SUV-ja az egyik legkülönlegesebb a mezőnyben. Lényegében egy moduláris autóról van szó, aminél több dolgot, például az akkumulátorok számát is a vásárló igényei határoznak meg. Így akár az 500 kilométeres álomhatár sem megugorhatatlan az EQ-nak. Ráadásul nem csak kívül, belül is futurisztikus lesz, a mérnökök megpakolják mindenféle kütyüvel.

Nissan Leaf 2.0 / IDS Concept

  • megjelenés éve: 2018.
  • teljesítmény (le): ?
  • gyorsulás 0-100 km/órára (másodperc): ?
  • végsebesség (km/óra): ?
  • hatótávolság (km): 350

Úgy tűnik, a korábban IDS Concept néven futó, rendkívül futurisztikus tanulmányautó lesz a világon a legtöbb példányban eladott elektromos autójának, vagyis a Nissan Leafnek az utódja. Leaf 2.0, esetleg 2018 Nissan Leaf, de nem csak az elnevezés zavaros még, túl sok konkrétum nem derült még ki az autóról, csak hogy az elődjéhez képest majdnem a duplája lesz az egy töltéssel elérhető távolság. A 350 kilométer azért messze van a nagyok tudásától, de az új Leaf nem is velük akar majd versenyezni.

Opel Ampera-e

  • megjelenés éve: 2017/2018.
  • teljesítmény (le): 204
  • gyorsulás 0-100 km/órára (másodperc): 4,2
  • végsebesség (km/óra): 150
  • hatótávolság (km): 500+

Ez az autó lényegében a már jól ismert Chevrolet Bolt, csak az Európának szánt verziója. A tesót kb. egy évvel ezelőtt mutatták be Amerikában, most pedig hozzánk is megérkezik, csak Opel márkajelzéssel. Főleg a hatótávolságával akar majd hódítani az autó, amit a bemutatóján egy masszív London-Párizs menettel szemléltetett a gyártó, de állítólag még ennél is messzebbre elér majd egy töltéssel. Nem megy túl gyorsan, de legalább messzire.

Porsche Misson E

  • megjelenés éve: 2020.
  • teljesítmény (le): 600+
  • gyorsulás 0-100 km/órára (másodperc): 3,5
  • végsebesség (km/óra): 250+
  • hatótávolság (km): 508

A legendás német sportautó márkának konkrétan ez lesz a legelső tisztán elektromos modellje, és nem is bízták a véletlenre: gyönyörű a Mission E. Teljesítményét tekintve nem fog versenyezni a cég többi sportautójával, és az elektromos autók mezőnyében viszont az egyik kedvencünk.

Tesla Model 3

  • megjelenés: 2017.
  • teljesítmény (le): ?
  • gyorsulás 0-100 km/órára (másodperc): 6
  • végsebesség (km/óra):?
  • hatótávolság (km): 346 (alapmodell) – 480+

Ha elektromos autó, akkor mindenkinek egy név jut eszébe az első helyen: Tesla. Elon Musk cége 2017-ben kezdi el szállítani a Model 3-at (ami igazából már a negyedik autójuk) ami egy új négy ajtós sedan. A Model S-nél valamivel olcsóbban, 35000 dollárért lehet majd hozzájutni az alapmodellhez, de ha kicsit jobban a zsebébe nyúl a vásárló, akkor nagyobb teljesítményt és sebességet kap. A pontos adatokat még titkolja a cég, de nem úgy fest, hogy a következő pár évben a Tesla ne lenne tényező az elektromos autók piacán. Ráadásul Musk tényleg egy mindenki számára elérhető járművet akar adni a világnak.


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló