Gasztró

Behúzná az európai vegákat a McDonalds

  • Szerző:nuus
  • 2017.12.20 | 12:09

Évvégén a svéd és finn gyorséttermek futtatják meg a húsmentes szendvicset.

A McDonalds új dobása a McVegan szendvics lenne, melyet több száz svéd és finn éttermükben terveznek a menübe illeszteni. December 28-ától lesz kapható a húsmentes burger, melyet pár finn helyszínen már tesztelés alá vetettek. Szója helyettesíti a zsemlében a húspogácsát, és ugyanúgy kerül bele savanyúság, paradicsom, salátalevél, hagyma, ketchup, olaj és mustár is, viszont tojásmentes szósszal szervírozzák.

Snart är den här – vår första veganska burgare. #McVegan ? #donken

A post shared by McDonald’s Sverige (@mcdonaldssverige) on

Akárcsak a többi termékünk, a McVegan burger is ízletes és jól össze van rakva.

véli Henrik Nerell, a cég szóvivője. A húsmentes szendvics kialakításába besegített a norvég Orkla élelmiszeripari cég is, hogy a megnövekvő vegán és vegetariánus igényeket ki lehessen szolgálni.

A fent említett két ország „mekis” menüjének állandó része lesz az új opció, ugyanis környezetvédelmi okokból egyre több vendég ragaszkodik a növényi alapú táplálkozáshoz.

Ha a fő összetevője is növényből készül, akkor a McVegan hagyja a legkisebb ökológiai lábnyomot.

Az ENSZ adatai szerint ugyanis a húsipari célra tenyésztett állatok tartása okozza az üvegházhatásért felelős gázkibocsátás 14,5 százalékát. A 24 éves tanuló, Mikael Malkamaki részt vett az új termék tesztelésében, és őt meggyőzte az eredmény:

Mondhatom, hogy felér az íze a megszokott hamburgerekével. Egyáltalán nincsen zavaró különbség a többi húsos szendvicshez képest.

véli a környezetért aggódó srác.

Fruttariani non mi avrete mai! #junkfood #mcvegan

A post shared by Sergio Tardivo (@semprebarzotto) on

Nemcsak a McDonalds vette napirendre a vega étrend megfontolását: több nagy cég is igyekszik csökkenteni a húst, tojást és tejet tartalmazó termékeket. Svédországban az idén élelmiszerpiacra került új készítmények tíz százaléka már növényi alapú volt: öt év alatt nyolcszorosára nőtt ezen termékek száma. A Nestle pedig szeptemberben jelentette be, hogy megveszi a Sweet Earth nevű céget, mely állati eredetű összetevők nélkül készíti burritóit és burgereit. A Nestle amerikai ügyvezetője, Paul Grimwood szerint

Már a vásárlók felénél fontos szempont, hogy inkább növényi eredetű élelmiszereket válasszon, 40 százalékuk hajlandó csökkenteni a húsfogyasztást is.

A vegán címkés termékek piaca tavaly nyolc százalékot ugrott, ami már 12,8 milliárd dolláros üzletet jelent, foglalja össze a CNN Money, az Euromonitor kutatása alapján.

 

Is this a fucking joke? #mcvegan

A post shared by @ 11auren on


Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló