Tech

A repülő pizza és a haverok – ezek voltak a történelem legbizarrabb repülőgépei

  • Szerző:nuus
  • 2018.02.25 | 18:18

Talán nem annyira egyértelmű, de szárnyak nélkül is lehet ám repülni. A mérnököknek mindenesetre meglehetősen furcsa ötletei voltak a repülés történetének elmúlt 100 évében.

A tankok esetében már láttuk, hogy nem csak az extrém nagy méretekkel, de a hagyományostól eltérő formákkal is meglehetősen sokat kísérleteztek a mérnökök, és természetesen a repülőgépek tervezői között is akadtak olyanok, akik meg akarták reformálni az egy törzs - két szárny formát. Talán mondanunk sem kell, hogy a repülés történetének legbizarrabb gépei így születtek, és biztosan az sem véletlen, hogy egyik sem lett nagyon elterjedt. Most összegyűjtöttük a legfurcsább repülőket, amik valaha léteztek.

Aerodyne, a szárny nélküli

Igen, repülni szárnyak nélkül is lehet, sőt, az Alexander Lippisch által tervezett gépbe pilóta se kellett. A Nyugat-Németországban a '70-es évek elején megalkotott gép egyetlen hatalmas hajtómű volt, amit a hátul kipréselt levegő tudott emelni és nagy sebességgel előre hajtani. Kicsit úgy mozgott, mint egy helikopter, tudott például lebegni is.

Noviplano, a kilenc szárnyú

Amiből az Aerodyne-nak egy se jutott, abból a Noviplano-nak (kilenc szárnyú), hivatalos nevén Caparoni ca60-asnak kilenc is jutott. A Gianni Caproni által tervezett monstrum, amit neveztek a levegő mamutjának is, lényegében egy szárnyakkal felszerelt hajó volt, amit transz-atlandi utazásra terveztek. Csoda lett volna, ha stabilan a levegőben marad, össze is tört a második próbarepülésén 1921-ben.

Az aszimetrikus

A Blohm & Voss BV 141 egy második világháborús felderítő gép volt, ami annak ellenére nem futott be nagyobb karriert, hogy a gyakorlatban jól működött ez a furcsa forma. A jobb oldalon lévő pilótafülke adott helyet a teljes legénységnek, míg a bal oldalon lévő hajótest lényegében maga volt a motor.

A repülő pizza

Valószínűleg minden idők legfurcsább alakú szárnyát hozták össze a '30-as években a Miami Egyetem mérnökei (ne tévesszen meg senkit a név, ez egy másik Miami, Ohioban), a Nemeth Parasol ugyanis egy hatalmas kör alakú szárnnyal készült el. Esernyőrepülőnek is nevezték, szerintünk jobban hasonlít egy nagy repülő pizzához. De legalább repült.

A repülő manó

Az apró méret nem véletlen, a parazita repülőnek is hívott, a II. világháború alatt tesztelt McDonnell XF-85-öt ugyanis egy másik repülő vitte a levegőbe. Egészen pontosan a Convair B-36 óriásbombázó gyomrában várta a bevetést, és úgy dobták ki belőle, mint a bombákat. a minigép feladata az lett volna, hogy megvédje a bombázót az esetleges támadó vadászgépektől.

Hajó-sikló-repülő

A Bartini Bariev VV14 nem csak ennek a válogatásnak, hanem valószínűleg az egész repüléstörténetnek az egyik legfurcsább gépe. A '70-es években a Szovjetunióban tervezett prototípus, lényegében az ekranoplánok utódja lehetett volna, egyszerre volt hajó és repülő, tudott a vízen, a víz felett menni, és függőleges felszállás után nagy magasságban is repülni. Viszonylag kis szárnyaival, egyáltalán nem légies testével szinte csoda, hogy tudott repülni.

Megosztás Facebookon
Megosztás Twitteren
Hogy tetszett? Regisztrálj, és csak azt kapod, ami igazán érdekel!
Belföld
Külföld
Bulvár
Tech
Tudomány
Lepj meg!

Belépve nem neked kell a hírek után menned!*

*Hiszen a hírfolyamodba viszi a folyamatosan tanuló algoritmusunk Regisztrálok!
Még többet innen:
Nuus
Tetszett a cikk?

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem

Szólj hozzá Nincs hozzászólás
Hozzászólások mutatása

Válasz vagy komment írása

Cikkajánló
Divat
Te vennél ilyen cipőt 50 ezerért?
  • szerző:nuus
  • 2018. 06. 18.
A következő cikkek betöltése folyamatban...